سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل  درپی تقویت  همکاری با دستگاههای حاکمیتی استان

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل درپی تقویت همکاری با دستگاههای حاکمیتی استان


سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل  درپی تقویت  همکاری با دستگاههای حاکمیتی استان

در دیدار رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل با فرماندار  مرکز استان برلزوم توجه بیشتر به نظرات سازمان نظام مهندسی در امور شهرسازی تاکید شد.

میرمحمد سیدهاشمی، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل در این دیدار گفت: سازمان نظام مهندسی درراستای اجرای اهداف تعیین شده در قانون آمادگی دارد تا با استفاده از اساتید معتبر کشوری نسبت به برگزاری رویدادهای معتبر علمی با فرمانداری اردبیل همکاری نماید.

سیدهاشمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حفظ آرامش و امنیت بهره برداران حوزه ی ساخت و ساز وظیفه نهایی طراحان و ناظران سازمان نظام مهندسی می باشد و در این زمینه سازمان نظام مهندسی نظام مند کردن واحدهای بررسی نقشه و نظارت مضاعف را در دستور کار قرار داده است.
مسعود امامی یگانه، فرماندار اردبیل در این دیدار بخش عمده ای از کارهای فرمانداری را حوزه عمرانی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه فضای مدیریتی حاکم در استان کاملا تخصص محور می باشد و این فضا آماده پذیرش نظرات علمی سازمان نظام مهندسی است.

امامی یگانه خواستار ورود سازمان نظام مهندسی در کارهای عمرانی شهر شد و افزود: سازمان نظام مهندسی باید در بخش های ترافیک شهری و شهرسازی ورود کند و بانظرات تخصصی خود بخش عمده ای از مشکلات شهر را حل کند.
اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل درخصوص بررسی و گسترش همکاری با شهردار اردبیل نیز دیدار داشتند و حمید لطف اللهیان، شهردار اردبیل گزارشی از اقدامات شهرداری را ارایه کرد و گفت: شهرداری اردبیل با ارایه کارهای فرهنگی و اجتماعی به دنبال ارتقای سلامت عمومی می باشد و تمامی برنامه های شهرداری بر این مبنا تنظیم گردیده است.

لطف اللهیان گفت: توسعه خدمات عمرانی بخشی از کارهای شهرداری است وهمواره به مسائل فرهنگی و اجتماعی توجه ویژه داشته ایم و مدیریت این امر به لحاظ چند وجهی بودن پیچیده است.

وی ادامه داد: ارتباطات گسترده ای مابین سازمان نظام مهندسی و شهرداری می تواند برقرار شود و شهرداری آماده گسترش این ارتباطات می باشد تا خدمات ارایه شده به مردم اثربخشی بیشتری داشته باشد.

علیرضا غریبی، رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اردبیل نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: حداکثر تلاش خود را به کار خواهیم بست تا ارتباط بین سازمان و شهرداری بیش از پیش نزدیکتر شده و گسترش باید.

غریبی افزود: ارتباط بین نظام مهندسی و مدیریت شهری یک اصل است و این ارتباط باید با شورای اسلامی شهر گسترش یابد.

در ادامه هر یک از اعضای هیات مدیره در راستای هویت شهری، ارتقای کیفیت ساخت و ساز وارایه کارهای زیربنایی و فرهنگی، توجه به نما و سیمای شهرها به ارائه دیدگاه‌های خود پرداختند.

رئیس سازمان نظام مهندسی اردبیل در دیدار با مدیرکل راه و شهرسازی نیز از برنامه های هیات مدیره سازمان سخن گفت و اظهارداشت: هیات مدیره سازمان در راستای ارایه خدمت به جامعه مهندسی خواستار حمایت و همراهی بیش از پیش دستگاه های نظارتی است.

سیدهاشمی ادامه داد: درصدد انجام تمامی امور در سازمان نظام مهندسی بصورت الکترونیکی هستیم و ارتقای کیفیت طراحی، بررسی، نظارت و اجرا در پروژه های ساختمانی یکی از اهداف اصلی و مهم هیات مدیره است.
محبوب حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی نیز آمادگی حوزه متبوع خود برای همکاری در تمامی زمینه های فنی و مهندسی و ارتقای جایگاه مهندسان اعلام کرد و گفت: حمایت ویژه ای از سازمان نظام مهندسی خواهد کرد و باید اعضای سازمان نیز در زمینه طراحی، نظارت و اجرای پروژه های ساختمانی اهتمام داشته باشند.
لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات