برنامهریزی شورای شهر تبریز برای بازدیدهای سرزده از سازمانها و مناطق شهرداری
به گزارش شهریار، فریدون بابایی اقدم در حاشیه بازدید سرزده اعضای شورای شهر تبریز از شهرداری منطقه ۲ گفت: اطلاع از دغدغه های شهروندان در مناطق مختلف شهرداری و نحوه پاسخگویی به این دغدغه ها از اهداف اصلی بازدیدهای سرزده اعضای شورای اسلامی شهر تبریز از مناطق مختلف شهرداری تبریز است.
او تسریع در امور را اصلی ترین فلسفه وجودی شورا دانست و افزود: رفع و رجوع درخواست های شهروندان در سریعترین زمان ممکن اصلی ترین وظیفه شهرداری و نظارت بر روند اجرای این پاسخگویی وظیفه شورای اسلامی شهرها است.
این عضو شورای اسلامی شهر تبریز تجمع مشکلات شهروندان را در حوزه «صدور پروانه» خواند و گفت: این روند باید در سریعترین زمان ممکن تسهیل شود.
بابایی اقدم اظهار داشت: گله مندی از بروکراسی های طولانی در اخذ پروانه های ساختمانی موجب شده تا شهروندان به سمت ساخت و سازهای غیر مجاز تمایل یابند.
او با بیان اینکه تصویب طرح «پروانه دو مرحله ای» در کمیسیون شهرسازی و معماری راهکار مناسب برای حل این معضل است گفت: در صورت اجرایی شدن این طرح نارضایتی شهروندان به کمترین میزان خود خواهد رسید.
بابایی اقدم با اشاره به روند بازدید از شهرداری منطقه ۲ تبریز گفت: خوشبختانه طی بازدید از شهرداری منطقه ۲ شاهد رضایت نسبی شهروندان از پرسنل این منطقه در حوزه های مختلف بودیم که شاخص ترین علت این رضایت رفع مشکلات در کمترین زمان ممکن است.
او ادامه داد: در این میان نارضایتی هایی نیز در میان شهروندان دیده می شد که عموما مرتبط با پرونده های کمیسیون ماده ۱۰۰ بود.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز مشکلات شهروندان را در ورودی پرونده ها در خصوص بالکن های ساختمانها دانست و گفت: این موارد در مراحل صدور پروانه قابل حل بوده و در صورت رفع مشکلات در ابتدای صدور پروانه، نیازی به دوباره کاری و یا ارجاع شهروندان به کمیسیون ماده ۱۰۰ و واحد تخلف یابی نخواهد بود.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری اظهار داشت: تلاش داریم با بررسی تعرفه عوارض محلی در کمیسیون شهرسازی و معماری، این تعرفه با کمترین ایراد ممکن به تصویب شورای اسلامی شهر تبریز برسد.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز
نظرات