استدلال ضعیف برای تغییر ساعت طرح ترافیک

هر چند این پیشنهاد به باور مدیران شهری اثری بر تغییر بار ترافیک ندارد، اما در نهایت پس از گذشت بیش از دو ماه، مدیریت شهری به اعمال این پیشنهاد تن داد و به این ترتیب زمان پایان طرح ترافیک در حلقه اول و دوم ابتدای آذر ماه با یک ساعت کاهش از ۱۹ به ۱۸ تغییر یافت. این استدلال در حالی مطرح شده که بسیاری از کارشناسان و مدیران ترافیکی معتقدند ارتباط چندانی بین کوتاه شدن طول روز با محدوده زمانی اوج ترافیک وجود ندارد. ساده‌ترین دلیل که در رد این ارتباط قابل طرح است، این است که با کوتاه شدن طول روز نه امسال و نه در هیچ زمان دیگری تغییری در از سوی دیگر این احتمال نیز مطرح است که کاهش یک ساعته زمان طرح ترافیک اتفاقا به جای اینکه به تخلیه زودتر بار ترافیک بزرگراه‌ها منجر شود، مشوقی برای موکول کردن بخشی از سفرها به ساعت ...

متن کامل خبر در سایت روزنامه دنیای اقتصاد

    منبع خبر

    روزنامه دنیای اقتصاد

    روزنامه دنیای اقتصاد

    روزنامه دنیای اقتصاد یک رسانه در شهر تهران می باشد

    نظرات