آگاهی بخشی مردم برای مواجه با زلزله باید افزایش یابد

آگاهی بخشی مردم برای مواجه با زلزله باید افزایش یابد

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان  با اشاره به وقوع زمین لرزه های متعدد در  این استان گفت: لازم است آگاهی بخشی مردم در  زمینه بحران زلزله بیشتر شود  و  دستگاه‌های متولی آموزش مواجه با زلزله را به مردم ارایه بدهند.

کیامرث حاجی‌زاده روز یکشنبه در نشست  هماهنگی و برگزاری بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس خوزستان اظهار داشت: استان خوزستان روی گسل فعال و جوان زلزله قرار  دارد و در یک تا ۲ سال اخیر زمین لرزه های متعددی را در این استان شاهد بوده ایم.

وی افزود: پس از زلزله کرمانشاه، ۱۲۰ زمین لرزه  در  منطقه گوریه خوزستان به وقوع پیوست، پس از آن شاهد وقوع زمین لرزه ۵.۷ ریشتری در مسجد سلیمان  بودیم به طوری که در این زمین لرزه سه گسل مسجدسلیمان فعال شده بودند، روزگذشته نیز زمین لرزه ۴.۲ ریشتری بخشی از جایزان و بخشهایی از لیکک استان کوگیوله و بویراحمد را به لرزه درآورد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان  افزود: با توجه به وقوع این زمین لرزه ها در ایتان خوزستان اهمیت توجه و مقابله با این بحران باید در استان جدی گرفته شود و مانور سراسری زلزله نیز به خاطر اهمیت این بحران هر سال در استان با دقت بیشتری انجام می شود.

وی با بیان این که استان خوزستان از نظر زیرساختی فقیر است توضیح داد: در استان ما در واحدهای مسکونی، تجاری و اماکن  عمومی مشکلاتی  وجود دارد که باید این مساله مهم مورد توجه جدی مسئولان متولی قرار گیرد.

حاجی زاده بیان کرد: یکی از نقاز بسیار مهم که  نسل جوان و آینده ساز در آن جمع شده اند  دانشگاه و مدارس  هستند برای همین امسال پیشنهاد دادم که  مانور زلزله تنها در مدارس نباشد بلکه در  دانشگاه های نیز برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه استان خوزستان سال گذشته موفق به کسب رتبه برتر برگزاری مانور سراسر زلزله در سطح کشور شد گفت: لازم است این مانور  امسال بهتر از سال گذشته اجرا شود، و این رتبه را امسال نیز حفظ کنیم و در ارزیابی خودمان نیز بهتر بودن مانور نسبت به سال گذشته را حس کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان ادامه داد: امسال مانور زلزله را باید به مانور اقتدار استان مقابل بحران‌های طبیعی تبدیل کنیم این مانور باید در سراسر استان برگزار شود و امیدواریم صداوسیما نیز در این زمینه حضور فعال داشته و این گونه برنامه‌ها را مناسب پوشش دهد.

وی گفت: با توجه به حضور استاندار، مدیران استان باید در مانور حضور داشته و مرخصی‌های خود را لغو کنند. دستگاه‌های متولی نیز امکانات لازم را فراهم کنند.

بیست و یکیمین مانور سراسر زلزله روز ششم آذر ماه جاری به طور همزمان با کشور در مدرسه دخترانه بعثت اهواز  ساعت ۹ صبح با حضور استاندار و  مسئولان متولی برگزار می شود.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان

    منبع خبر

    اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان

    اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات