5 آذر، سند ولایتمداری مردم گرگان است/ اعزام کاروان دوچرخه‌سواری حرم تا حرم به

5 آذر، سند ولایتمداری مردم گرگان است/ اعزام کاروان دوچرخه‌سواری حرم تا حرم به

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی روابط عمومی شهرداری گرگان، عبدالرضا دادبود با گرامیداشت روز ملی گرگان و هفته بسیج اظهارکرد: حماسه 5 آذر سال 57 مردم گرگان برای همیشه در تاریخ این سرزمین ماندگار شده و با تلاش‎هایی که صورت گرفته روز ملی گرگان نام گرفته است.
وی با بیان اینکه همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها باید برای گرامیداشت این قیام تاریخی مشارکت و همراهی داشته باشند، گفت: شهرداری گرگان به سهم خود برای ماندگاری این حماسه باشکوه و آشنایی بیشتر مردم به ویژه نسل جوان، برنامه‌های مختلفی را برنامه‌ریزی و اجرا کرد.
شهردار گرگان دیدار با خانواده شهدای بسیجی و شهدای فجرآفرین را از برنامه‌های گرامیداشت روز ملی گرگان اعلام کرد و افزود: در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر گرگان از خانواده گرانقدر این شهدا تقدیر شد؛ علاوه بر این نشست خاطره‌گویی از قیام تاریخی 5 آذر گرگان نیز به همت مدیریت شهری انجام شده که جانبازان و بازماندگان این رویداد حماسی، مشاهدات خود را از جنایت‌های رژیم شاه بیان کرده بودند.
وی با تأکید بر تهیه تاریخ شفاهی از رویداد 5 آذر گرگان خاطرنشان کرد: با همکاری شورای اسلامی شهر گرگان و با مشارکت خانواده‌های شهدا، ایثارگران و بازماندگان این واقعه تاریخی، تاریخ شفاهی مردم گرگان تهیه خواهد شد که می‌تواند به عنوان سندی ماندگار از مردم این شهر به جای بماند.
دادبود ادامه داد: همزمان با روز ملی گرگان و برای نخستین بار زنگ نمادین این روز در مدارس شهر نواخته شد که مراسم متمرکز این آیین فاخر در مدرسه زینب کبری (س) و با حضور خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد.
تبلیغات سطح شهر، آذین‌بندی خیابان 5 آذر و نصب المان‌های یادبود این روز از سوی سازمان سیما و منظر، نصب بنر و تمثال شهدای 5 آذر مقابل ناوگان اتوبوسرانی شهر همراه با شعار « قیام 5 آذر، سند ولایتمداری مردم گرگان» از دیگر برنامه‌های گرامیداشت روز ملی گرگان بود.

5 آذر، سند ولایتمداری مردم گرگان است/ اعزام کاروان دوچرخه‌سواری حرم تا حرم به مناسبت روز ملی گرگان

شهردار گرگان به استقبال هنرمندان از جشنواره چهره‌نگاری شهدای 5 آذر اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار و به صورت میدانی تمثال شهدای 5 آذر در قالب ورکشاپ در پارک شهر گرگان از سوی هنرمندان طراحی و به تصویر کشیده شد که با استقبال هنرمندان و شهروندان همراه شد.
وی یکی دیگر از برنامه‌های گرامیداشت این روز را اعزام کاروان دوچرخه‌سواری حرم تا حرم برشمرد و گفت: برای دومین سال کاروان دوچرخه‌سواری از امامزاده عبدالله (ع) گرگان به حرم مطهر امام رضا (ع) اعزام شد.
گفتنی است، مردم ولایتمدار گرگان و شهرها و روستاهای اطراف آن در روز 5 آذر سال 57 در اعتراض به هتک حرمت رژیم شاه به حرم مطهر رضوی و اعلام عزای عمومی از سوی امام خمینی (ره) در هفتمین روز این واقعه تلخ به خیابان‌ها آمدند که مورد حمله دژخمیان رژیم قرار گرفتند.

مردم گرگان در این روز 14 شهید و بیش از 150 مجروح تقدیم انقلاب اسلامی کردند که این واقعه تاریخی نقطه عطفی در مبارزات مردم انقلابی نه فقط گرگان و دشت بلکه ایران اسلامی شد.

این روز بزرگ و تاریخی با تلاش‌های فراوان در سال 95 به عنوان روز ملی گرگان در شورای عالی انقلاب فرهنگی به ثبت رسید.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری گرگان

    منبع خبر

    شهرداری گرگان

    شهرداری گرگان

    شهرداری گرگان یک سازمان دولتی و شهرداری در شهر گرگان می باشد

      نظرات