سازمان بودجه و برنامه ریزی کشور

سازمان بودجه و برنامه ریزی کشور


کتاب طرح های تملک دارایی های سرمایه ای استان ها در سال 1397

دكتر علي‌رضا نعمتي رييس امور استان‌ها و مناطق سازمان برنامه و بودجه كشور اعلام كرد: به منظور اطلاع از نحوه توزيع و اعتبار طرح‌هاي تملك دارايي‌هاي سرمايه‌اي استاني كه همواره مورد مطالبه معاونت‌ها و امور تخصصي سازمان بوده است، كل طرح‌هايي كه در سال ۱۳۹۷ موافقت‌نامه آنها به صورت استاني مبادله شده‌اند، جمع‌آوري و براي اولين بار با رعايت قالب پيوست شماره يك قانون بودجه چاپ شد.

به گزارش مركز اطلاع‌رساني، روابط‌عمومي و امور بين‌الملل سازمان برنامه و بودجه كشور، وي افزود: اعتبارات تملك دارايي‌هاي سرمايه‌اي استان‌ها به صورت سرجمع در لوايح بودجه سنواتي درج شده و پس از تصويب و ابلاغ قانون بودجه و براساس مفاد ماده ۴۴ قانون الحاق موادي به قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت (۲) و همچنين ماده ۳۱  قانون احكام دايمي بين فصول ،  برنامه‌ها و شهرستان‌ها توزيع مي‌شود .
به گفته دكتر نعمتي، تعيين اعتبار پروژه‌هاي عمراني به عهده كميته برنامه‌ريزي شهرستان است كه پس از اتمام فرآيند مذكور، پروژه‌هاي مربوط در قالب طرح، تجميع شده و به دستگاه اجرايي مربوط ابلاغ و مبادله موافقت‌نامه با سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان انجام مي‌شود .به اين ترتيب بخشي از فرآيند اجراي بودجه عمراني در استان‌ها در طي سال انجام مي‌شود .
وي تصريح كرد كه بخش عمده‌اي از منابع اعتباري، به ويژه از محل رديف‌هاي متفرقه در طول سال توزيع و به استان‌ها ابلاغ مي‌شود.بنابراين وضعيت نهايي اعتبار مصوب طرح‌ها و پروژه‌ها در پايان سال مشخص مي‌شود .
وي در ادامه اظهارات خود گفت: در سال ۱۳۹۷ در مجموع، اعتباري بالغ بر ۰۰۰ر۳۱۶ ميليارد ريال از منابع مختلف به استان‌ها ابلاغ شد كه اين اعتبارات بين ۳۷۵ر۱۸ طرح توزيع شده است .
دكتر نعمتي خاطرنشان ساخت كه به منظور ايجاد هماهنگي در تعيين و اجراي طرح‌هاي تملك دارايي‌هاي سرمايه‌اي در سال ۱۳۹۸و امكان گزارش‌گيري‌هاي صحيح و تجميع اقدامات ۳۱ استان در برنامه‌ها، با هماهنگي امور بخشي سازمان، استانداردسازي طرح‌ها از حيث عنوان ، هدف و واحد در هر برنامه انجام و طي دستورالعمل اجراي بودجه سال ۱۳۹۸ به استان‌ها ابلاغ شد .
وي در پايان ضمن تشكر از تهيه‌كنندگان اين گزارش، اظهار اميدواري كرد كه در گام بعدي كه انتشار مجموعه طرح‌هاي تملك دارايي‌هاي سرمايه‌اي استاني در سال ۱۳۹۸است، شاهد دست‌آوردهاي اين اقدام باشيم .

لینک اصل خبر در سایت انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران (ستصا)

    منبع خبر

    انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران (ستصا)

    انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران (ستصا) یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات