آلودگی ساحل بندرعباس به گلوله‌های نفتی

آلودگی ساحل بندرعباس به گلوله‌های نفتی

www.BanaNews.irآلودگی ساحل بندرعباس به مواد سیاه رنگی شبیه قیر که بیشتر در ناحیه ساحل گلشهر مشهود است، موجب نگرانی شهروندان ازحضور در ساحل و تماس با آب شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) این آلودگی علاوه بر پهنه جزر و مد در ساحل، به دلیل تماس آن با سطح پیاده‌رو، باعث گسترش آلودگی به خشکی شد، به طوری که سطح سنگ‌فرش‌های پارک غدیر از حدفاصل خور شیلات تا محدوده پارک دولت را در برگرفت.

مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان با اشاره به اینکه منشا این آلودگی هنوز به طور مشخص تعیین نشده است، گفت: با توجه به نوع آلودگی احتمال قریب به یقین این مورد از آلودگی نفتی حکایت دارد. «مجید وفادار» افزود: در صورت نشت نفت در دریا، مقداری ته‌نشین، بخشی از آن تبخیر و مقداری نیز به صورت گلوله‌های نفتی که با نام علمی «تاربال» شناخته می‌شوند مشاهده می‌شود که به شکل قیر است.

وی تصریح کرد: این گلوله‌های نفتی با حرکت موج به سمت ساحل منتقل می‌شوند که نمونه‌های حاضر در ساحل بندرعباس مشاهده شده است.

وی با اشاره به اقدامات محیط‌زیست استان در خصوص این پدیده، گفت: به دنبال اعلام این خبر، تیم کارشناسی این اداره کل با نمونه‌برداری در حال بررسی پدیده هستند.

 

 

 

 

 

    نظرات