در صورت آزاد سازي مسير و رفع موانع موجود، عمليات احداث پروژه كاشان – برزك با سرعت عمل پيش خواهد رفت

در صورت آزاد سازي مسير و رفع موانع موجود، عمليات احداث پروژه كاشان – برزك با سرعت عمل پيش خواهد رفت

در صورت آزاد سازي مسير و رفع موانع موجود، عمليات احداث پروژه كاشان – برزك با سرعت عمل پيش خواهد رفت/ لاينيگ تونل خوانسار در مرحله برگزاري مناقصه
معاون مهندسي و ساخت اداره كل راه وشهرسازي استان اصفهان ضمن تشريح پروژه هاي فعال راهسازي در سطح استان ، علاوه بر كمبود منابع مالي، عدم آزادسازي مسير و موانع تاسيساتي را از جمله موانع موجود بر كندي پيشرفت پروژه ها دانست.
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رساني راه وشهرسازي استان اصفهان، با توجه به فعال بودن 45 پروژه راهسازي در سطح استان اصفهان بطول 323 كيلومتر، از جمله پروژه هاي معرفي شده در حوزه مهندسي وساخت راههاي اين اداره كل احداث باند دوم داران – دامنه – خوانسار – گلپايگان به سمت خمين ، احداث كمربندي كاشان، احداث كنارگذر آران وبيدگل و تكميل و احداث تونل خوانسار است كه جزئيات اين پروژه ها توسط بهزاد شاهسوندي معاون مهندسي و ساخت اداره كل راه وشهرسازي استان ارائه شد.
شاهسوندي احداث باند دوم پروژه داران – دامنه – خوانسار – گلپايگان را جزئي از كريدور اراك – داران - شهركرد – بوشهر به عنوان يك محور ترانزيتي با حجم بالاي ترافيك در استان مطرح كرد و گفت: طول اين محور 110 كيلومتر است كه 33 كيلومتر آن با اعتبار 49 ميليارد تومان زير بار ترافيك است و 17 كيلومتر آن با پيشرفت 65 درصد و اعتبار 37 ميليارد تومان در دست اجراست و محور داران – بن – شهركرد هم 57 كيلومتر از مسير در حوزه استان اصفهان است كه در حال حاضر مطالعات آن توسط مشاور در دست اقدام مي باشد.
احداث كمربندي خوانسار نيز دراين محور با توجه به عبور كاميون ها از داخل شهر و ايجاد گره هاي ترافيكي، بسيار حائز اهميت است و احداث اين پروژه بطول 20 كيلومتر كه به صورت چهار خطه از ابتداي شهر خوانسار تا پل رحمت آباد و بهشت فاطميه خوانسار ادامه پيدا مي كند با توجه به انجام عمليات خاكبرداري به ميزان 6 ميليون متر مكعب به اعتباري بالغ بر 80 ميليارد تومان نياز دارد.
40 كيلومتر از اين 110 كيلومتر نيز رينگ گلپايگان است كه به صورت رينگ به جاده خمين متصل مي شود و در مرحله انجام مطالعات مي باشد.
پروژه حفاري و احداث تونل خوانسار نيز يكي از پروژه هاي راهسازي در شهرستان خوانسار است كه ارتباط بين شهرستان خوانسار با شهرستان بوئين و مياندشت را با توجه به راه صعب العبور موجود تسهيل مي بخشد و طول آن 1200 متر است كه 33 ميليارد تومان تاكنون هزينه در بر داشته و بزودي لاينينگ آن به مناقصه گذاشته خواهد شد و با انتخاب پيمانكار عمليات راهسازي آن و احداث راههاي دسترسي به خوانسار بطول 14 كيلومتر و بوئين مياندشت بطول 10 كيلومتر انجام خواهد شد.
پروژه كمربندي كاشان از پل دارالسلام تا محور قديم كاشان – قم بطول 28 كيلومتر نيز از جمله پروژه هاي در دست اجراي اين استان است كه شاهسوندي در توضيح آن بيان داشت: 8 كيلومتر اين پروژه با اعتباري بالغ بر 16 ميليارد تومان در حد اجراي روكش آسفالت انجام شده ومطالعات 20 كيلومتر مابقي انجام و مسير ميخ كوبي شده كه به علت عبور مسير از اراضي كشاورزي و ملي و تاسيسات در صورت آزادسازي و تامين منابع مالي مسير فرايند انتخاب پيمانكار آن انجام خواهد شد. برآورد ما براي احداث اين 20 كيلومتر 95 ميليارد تومان مي باشد.
معاون مهندسي و ساخت اداره كل راه وشهرسازي استان در توضيح ادامه اين مسير گفت: در اين راستا احداث كنارگذر آران وبيدگل و اتصال به محور قديم قم – كاشان بطول 42 كيلومتر كه 3 كيلومتر آن از ابتداي پروژه پل دارالسلام مشترك با كمربندي كاشان است در دستور كار قرار دارد . اين كنار گذر شهر آران وبيدگل و نوش آباد را دور مي زند و نزديك شهر مشكات به محور قم – كاشان متصل مي شود كه در حال حاضر 27 كيلومتر آن روكش آسفالت شده و به بهره برداري رسيده و مابقي مسير مطالعات فاز مقدماتي انجام شده و در مرحله فرآيند برگزاري مناقصه مي باشد.
شاهسوندي به اقدامات انجام شده جهت احداث محور كاشان – مشهد اردهال – برزك اشاره داشت و اظهار داشت: اين محور يكي از محورهاي پرحادثه استان بوده كه تا سه راهي موته 95 كيلومتر است كه 30 كيلومتر اين مسير از كاشان تا مشهد اردهال به صورت چهارخطه آن انجام شده و نياز به احداث سه تقاطع غير همسطح روستاي چنار، سه راهي استرك و اسحاق آباد دارد كه تقاطع روستاي چنار در سالجاري به بهره برداري رسيده است.
محور كاشان – برزك نيز 65 كيلومتر است كه در حال حاضر دو قرار داد به مبلغ 33 ميليارد تومان جهت تكميل 25 كيلومتر محور در حال اجراست كه بدليل عبور لوله آب شهرستان كاشان و نياز به جابجايي اين تاسيسات و آزادسازي مسير روند اجرا با كندي مواجه شده كه در صورت رفع اين مشكلات پروژه به سرعت عمل خود خواهد رسيد.


لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات