آیین‌نامه اجرایی جشنواره شهروند برگزیده شیراز تصویب شد

آیین‌نامه اجرایی جشنواره شهروند برگزیده شیراز تصویب شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، در یکصد و یازدهمین جلسه صحن علنی این شورا، طرح دوفوریتی جمعی از اعضا مبنی بر الزام شهرداری به بازنشستگی کارکنان با ۳۵ سال و بیشتر سابقه خدمت تا پایان سال ۹۸ به تصویب رسید. با تصویب این طرح، شهرداری شیراز ملزم است به منظور بهره‌گیری از نیروهای جوان و امکان استفاده از نیروهای با توان بهتر نسبت به بازنشست کردن همه کارکنان با سابقه ۳۵ سال خدمت و بیشتر، برابر ضوابط و مقررات مربوطه تا پایان سال ۹۸ اقدام و گزارش آن را هر سال به شورای شهر ارائه کند. مطابق مفاد این طرح، همه کارکنانی که سوابق آنها به ۳۵ سال خدمت می‌رسد، بلافاصله بازنشست خواهند شد.

در این جلسه همچنین اعضای شورای اسلامی شهر شیراز طرح یک فوریتی اصلاح بند ۲ مصوبه معافیت تامین پارکینگ اماکن مربوط به فعالیت‌های گردشگری در منطقه تاریخی فرهنگی شیراز را برای بررسی کارشناسی به کمیسیون گردشگری و زیارت شورا ارجاع دادند.

در یکصد و یازدهمین صحن علنی شورا، اصلاحات کمیسیون تلفیق در خصوص آیین‌نامه اجرایی جشنواره شهروند برگزیده با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر شیراز همراه و این آیین‌نامه با ۱۰ ماده و ۲۱ تبصره، تصویب شد.
با تصویب این آیین‌نامه به شهرداری اجازه داده می‌شود نسبت به انتخاب شهروندان برگزیده در سرفصل‌های مختلف اقدام کند.
در بخشی از این لایحه، با تأکید بر اهمیت کاهش هزینه و ایجاد علاقه در بین شهروندان به منظور مشارکت در امر نگهداری شهر، معرفی و الگوسازی از افرادی را که به نوعی بخشی از وقت خود را صرف شهر و همشهریان خود در مسیر رفع نواقص و کمک به مدیران شهری در اداره‌ی بهتر شهر می‌کنند، به عنوان یکی از راهکارهای این هدف قلمداد شد؛ همچنین به منظور ترویج این تفکر و استفاده از ظرفیت اینگونه شهروندان، قدردانی از خدمات شهروندان برگزیده مورد تأکید قرار گرفت.

در ادامه دو طرح هیات رییسه شورا با عنوان «سیاست‌ها و برنامه‌های سال سوم شورای اسلامی شهر شیراز» و «شرح وظایف تفصیلی شورای اسلامی شهر شیراز» نیز برای بررسی کارشناسی به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

در آخرین دستور کار این جلسه، طرح کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز مبنی بر نحوه‌ی کمک مالی شهرداری در مرمت و بهسازی سرویس‌های بهداشتی و نظارت داخلی مساجد برای بررسی کارشناسی و تهیه آیین‌نامه توسط شهرداری به کمیسیون سلامت ارجاع شد.

انتهای خبر/

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات