وزير نيرو در آذربايجان شرقي: 39 درصد نيروگاه هاي ...

به گزارش پايگاه خبري توانير، "رضا اردكانيان" عصر امروز چهارشنبه در حاشيه افتتاح نيروگاه 50 مگاواتي بادي آقكند در شهرستان ميانه به خبرنگاران گفت: اين نيروگاه با 960 ميليارد تومان سرمايه گذاري بخش غيردولتي، مردم شهرستان ميانه را بهره مند خواهد كرد و نقش مهمي در تامين برق پايدار در منطقه به ويژه جنوب شرقي استان آذربايجان شرقي دارد.

وي نيروگاه هاي بادي را از مناسب ترين نيروگاه هاي تجديدپذير دانست و افزود: براي احداث نيروگاه هاي بادي در كشور 30 هزار مگاوات ظرفيت مطالعه شده داريم و در حال حاضر حدود 39 درصد نيروگاه هاي تجديدپذير به نيروگاه هاي بادي اختصاص دارد.

اردكانيان با اشاره به اهميت نيروگاه هاي تجديدپذير و بادي در دولت تدبير و اميد گفت: ظرفيت نصب شده نيروگاه هاي تجديدپذير در دولت تدبير و اميد حدود هفت برابر مجموع ظرفيت نصب شده تا قبل از اين دولت است.
وزير نيرو با بيان اينكه طراحي نيروگاه آقكند به عنوان بزرگترين نيروگاه بادي كشور كاملا ايراني و ساخت داخل بوده كه به مدد متخصصان ايراني به ثمر رسيده است، ادامه داد: نيروگاه بادي 50 مگاواتي آقكند نقش مهمي در كاهش آلاينده هاي زيست محيطي دارد، همچنين در
مصرف آب و سوخت صرفه جويي داشته و سالانه 175 هزار مگاوات ساعت انرژي توليد مي كند.

وي برنامه وزارت نيرو را جذب مشاركت بيشتر مصرف كنندگان عنوان كرد و افزود: هر اندازه همكاري مصرف كنندگان بخش هاي خانگي، صنعتي يا كشاورزي بيشتر باشد، مديريت بار به نحو مناسب تري صورت خواهد گرفت.

وزير نيرو يادآور شد: تابستان امسال به مدد همكاري و هماهنگي انجام شده، بالاترين ميزان صرفه جويي در مصرف برق را شاهد بوديم كه در نتيجه 1800 مگاوات اوج بار را كاهش داديم و بر همين اساس نه تنها خاموشي نداشتيم، بلكه توانستيم بالاترين ميزان انرژي را به كشورهاي همسايه صادر كنيم.
اردكانيان تصريح كرد: در تلاش هستيم تا در نيمه دوم سال 98 در قالب پويش #هرهفته_الف_ب_ايران، علاوه بر اعلام به هم وطنان خودمان، به كساني كه بيرون از مرزهاي كشور تحولات داخلي را دنبال مي كنند نيز نشان دهيم در شرايطي كه شديدترين تحريم ها بر مردم كشور تحميل شده، چرخ هاي توسعه و فعاليت هاي عمراني كشور در حال گردش است و آب و برق به عنوان اصلي ترين زيرساخت هاي توسعه، مسير رو به جلويي را دنبال مي كند.


لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات