اجرای طرح داناب و گسترش سواد آبی بر پایه کتاب انسان و محیط زیست در...

به همت شرکت آب منطقه ای کردستان، طرح دانش آموزی داناب و گسترش سواد آبی (انسان و محیط زیست) در استان کردستان آغاز گردید

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کردستان، این طرح  با هدف فرهنگ سازی و توسعه فرهنگ صرفه جویی و مدیریت مصرف آب برنامه ریزی و در دست اجرا می باشد.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کردستان در خصوص اجرای این طرح گفت: نقطه ضعف ما در بسیاری از مسایل به خاطر ناآگاهی و کم اطلاعاتی ذی نفعان است که با مسائل اقتصادی هم گره خورده است؛ اگر ذی نفعان را با خود شریک و همراه ندانیم، موفقیت قابل توجهی کسب نخواهیم کرد.

وی افزود: شرکت آب منطقه ای کردستان در تلاش است تا با ارائه طرح داناب (طرح دانش آموزی نجات آب) دانش آموزان و خانواده های آنان را در خصوص منابع آبی درگیر نماید و باید بدانیم فرزندان امروز ما مدیران آتی کشور هستند و نباید نسبت به موضوعات آبی غریبه باشند.

سهرابی با اشاره به اینکه آشنایی کودکان و نوجوانان به عنوان مسوولان آتی کشور با مقوله آب ضروری می باشد گفت: در این طرح قبل از آموزش به دانش آموزان، با برگزاری پیش آزمون، میزان اطلاعات آن ها از منابع آب سنجیده شده و بعد از آموزش نیز مورد ارزیابی مجدد قرار می گیرند تا میزان افزایش سواد آبی آن ها در این طرح و بر اساس آموزش های صورت گرفته مشخص شود.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کردستان در خصوص تدریس کتاب انسان و محیط زیست گفت: مهر 98، سومین سالی است که واحد درسی جدید «انسان و محیط‌ زیست» در مدارس کشور، در برنامه تدریس قرار دارد؛ کتابی نونگاشت که در پایه یازدهم تحصیلی برای دانش‌آموزان تمامی رشته‌های مقطع متوسطه، تنظیم شده و در آن، هفت محور به بحث گذاشته می‌شود: آب، خاک، هوا، انرژی، زباله، تنوع زیستی و گردشگری محیط زیستی.

وی ادامه داد: در تدوین این کتاب، تلاش شده تا تصویری کلان از مساله محیط‌زیست، ابعاد آن، چالش‌های فراگیر آن و در نهایت نقشی که هر کدام از ما در گسترش تخریب‌ها یا کمک به اصلاح رویه‌ها و نجات آب و سرزمینمان داریم، ارایه دهد.

کامران سهرابی خاطر نشان کرد: کودکان و نوجوانان در تمامی دنیا، نقش کلیدی بر عهده دارند و به نظر می‌رسد آنها قادر خواهند بود، آینده‌ای متفاوت از آنچه ما بر سر سرزمین و منابع‌مان آورده‌ایم، رقم بزنند.

معضل پردامنه کنکور‌ ، ساختار کلی آموزش رسمی در کشور، ناامیدی از امکان اثرگذاری و بسیاری مسائل دیگر، تدریس صحیح و مناسب این درس، را تحت‌الشعاع قرار داده است.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کردستان ضمن اشاره به عقد تفاهم نامه با آموزش و پرورش گفت: بخش روابط عمومی و حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کردستان پس فراهم نمودن زیرساختهای مورد نیاز در آینده ای نزدیک نسبت به انعقاد تفاهم نامه طرح داناب و گسترش سواد آبی " بر پایه کتاب انسان و محیط زیست " با اداره کل آموزش و پرورش استان اقدام خواهد نمود که این طرح طی 6 ماهه اول سال 98 در قالب داناب که ویژه مقاطع هفتم، هشتم و نهم تحصیلی می باشد با انتخاب دو شهرستان قروه و دهگلان و برای تعداد ۷۷۲۳ دانش آموز، به عنوان دشتهای پایلوت و همچنین طرح گسترش سواد آبی بر پایه کتاب انسان و محیط زیست که مختص مقطع یازدهم تحصیلی است در کل استان، به صورت کاملا تخصصی توسط روابط عمومی و معاونت حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش، ادارات منابع آب شهرستانها و با استفاده از ظرفیتهای شرکت مشاور ، در سطح استان کردستان، اجرا می گردد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای كردستان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای كردستان

    شركت آب منطقه‌ای كردستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات