بازدید مدیرکل دیوان محاسبات خراسان جنوبی از سد مخزنی سیاهو

مدیرکل دیوان محاسبات استان به همراه مدیرعامل ، معاون طرح و توسعه و ذیحساب طرح های عمرانی شرکت آب منطقه ای، از سد سیاهو شهرستان سربیشه بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی،مدیرعامل این شرکت گفت: سد سیاهو سربیشه با هدف کنترل سیلابهای فصلی ، ذخیره سازی و تنظیم حدود 4.6 میلیون متر مکعب رواناب جهت مشروب نمودن حدود 500 هکتار از اراضی پایاب و نیز تامین بخشی از آب شرب شهر سربیشه ،بر روی رودخانه سیاهو با مساحت حوضه آبریز 3028 کیلومتر مربع در دست اجرا است.

"حسین امامی" با بیان اینکه  آورد سالیانه سد سیاهو آورد سالیانه حدود 10.2 میلیون متر مکعب، اظهار داشت: این سد از نوع خاکی-هسته رسی با ارتفاع 39 و 32 متر از پی و بستر رودخانه و طول و عرض تاج 352 و 9 متر و حجم مخزن 17.4 میلیون متر مکعب بوده که حجم آب مازاد بر ظرفیت سد از طریق لوله فولادی به قطر 900 میلیمتر به پایاب منتقل خواهد شد.
وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی 93 درصدی این پروژه گفت: تلاش می شود تا با جلب نظر وزارت نیرو پس از بهره برداری از این سد ، از آب ذخیره آن ضمن استفاده در بخش کشاورزی،با تصفیه و انتقال به شهر بیرجند بخشی از مشکلات کمبود آب در این شهر را در میان مدت مرتفع کرد.

وی همچنین به آغاز به کار ساخت منازل مسکونی برای اهالی روستای کند رود اشاره کرد و گفت: با تکمیل این منازل و انتقال اهالی به محل جدید روستا،امکان  آبگیری دریاچه سد میسر خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات