برگزاری مانور آموزشی- تمرینی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل صنعت...

مانور آموزشی تمرینی شورای هماهنگی مدیران مدیریت بحران و پدافند غیر عامل صنعت آب و برق منطقه جنوب شرق کشور با حضور میهمانانی از شرکت های صنعت آب و برق استان های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و خراسان رضوی به میزبانی شورای مدیریت بحران و پدافند غیرعامل صنعت آب و برق خراسان جنوبی در محل شرکت آبفای استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی ،رئیس شورای هماهنگی مدیران عامل صنعت آب و برق استان و مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی در مراسم افتتاحیه این مانور دور روزه با قدر دانی از تمام افرادی که این نشست را ساماندهی کردند،گفت:امیدوارم با هم فکری و هم اندیشی بتوانیم بهترین تصمیمات را در زمینه بحران و پدافند غیر عامل بگیریم.

"محمد ابراهیم شرکاء" با اشاره با اقدامات خوبی که در استان در زمینه بحران و پدافند غیر عامل انجام شده افزود: از سال قبل دیگر در استان اجازه نداده ایم حتی یک متر سیم بدون روکش اجرا شود که این موضوع یکی از بحث های مهم پدافند غیر عامل است. ضمن اینکه شبکه های قدیمی نیز اصلاح شد.

وی تاکید کرد: باید با اقدامات پدافندی همیشه این آمادگی را داشته باشیم که در زمان بروز حادثه و یا تخریب در اثر خرابکاری های دشمن، آمادگی کامل را داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاصلاب خراسان جنوبی نیز در این مراسم، با اشاره به این که بیش از 99 درصد شهروندان استان تحت پوشش شبکه آب هستند از جمعیت 33 درصدی تحت پوشش شبکه فاضلاب در استان خبر داد.

"مهدی هاشمی مقدم" با اشاره به اهمیت شناسایی آسیب ها در بحث پدافند غیر عامل اظهار کرد: می بایست در این زمینه از تجربه های دیگر استان ها استفاده کنیم تا برنامه ریزی موثری داشته باشیم.

وی داشتن یک برنامه جامع برای آمادگی در خصوص پاسخ به مخاطرات و نیز تبیین برنامه ای برای آگاهی و آموزش کافی مدیران و دست اندرکاران این مجموعه را بسیار مهم ارزیابی کرد.

وی به بحث های قانونی و بند 16 قانون درباره صنعت آب و برق که تحت عنوان مدیریت بحران پیش بینی شده تاکید کرد: اگر بتوانیم برنامه منسجمی را در نظر بگیریم می توانیم اعتبارات خوبی را برای آمادگی در بحران دریافت کنیم.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری نیز در این مانور آموزشی ضمن تقدیر از مسئولان کشوری وزارت نیرو برای توجه به مباحث پدافند غیر عامل گفت: برنامه هایی که تاکنون انجام شده برای آشنایی با مدیران علمی و عملیاتی بسیار ارزشمند بود.

" محمد علی آخوندی"افزود: بحران های طبیعی که برای کشور پیش می آید تا حدودی برنامه های توسعه ای کشور را با مشکل مواجه می کند که اگر پیش بینی های پدافند غیرعامل انجام شود تا حدود جلوی خسارات گرفته می شود.

وی با اشاره به همایش بحران و پدافند غیر عامل اضافه کرد: در بحران ها دستگاه های وزارت نیرو بسیار مهم هستند چرا که با توجه به برنامه های پدافندی می توانیم در بحران ها و آشوب ها بسیار ارزشمند عمل کنیم چراکه این زیرساخت ها پیشانی خدمت رسانی کشور هستند.

آخوندی بلایای طبیعی را حوادثی دانست که اگر قبل از بروز آن زیرساخت خوبی را اجرا کرده باشیم تا حد زیادی از خسارت ها را کاهش می دهیم.

وی تهدیدات سایبری را زیربنای تهدیدات عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه همراهی مردم در بحران ها بسیار اهمیت دارد نیاز است با اطلاع رسانی مردم را نیز از الزامات پدافند غیرعامل آشنا کنیم.

" سید ابوالحسن میر جلیلی " مدیرکل مدیریت بحران استانداری نیز در این مراسم ارزیابی و تجزیه و تحلیل در مانورها را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: در زمینه پیشگیری از بروز خسارات در حوادث نیز اقدامات اساسی در استان انجام شده به عنوان مثال با همکاری بنیاد مسکن بررسی های دقیقی از تجهیزات مورد نیاز در زلزله ها تهیه گردیده است .

در ادامه ،معاون دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ایران با هیچ کشوری مشکل ندارد و این قدرت طلبی و توسعه طلبی آمریکا و اسرائیل است که نمی تواند آرامش دیگر کشور ها را ببینند وبه دنبال سلطه بر جهان تلاش های خرابکارانه در خاورمیانه و ایران هستند .

"جلال جهان بخشی" تهدیدات نرم یا تهدیدات فضای سایبر و نیز اقتصاد را مهمترین تهدیدات جدید دانست و گفت: شرکت های آب و برق عملا شرکت های بنگاه محور و اقتصادی هستند و محوری ترین تهدید برای آنها مباحث اقتصادی است که باید تدابیر لازم را در این زمینه احصاء و پیش بینی کنیم .

لازم به ذکر است، برگزاری کارگاه های تخصصی در زمینه تهدید شناسی، سناریونویسی، برگزاری نشست های ویژه، انجام مانور دورمیزی و برگزاری مراسم اختتامیه از دیگر برنامه های این نشست دو روزه که با هدف هم افزایی، هماهنگی بین استان های منطقه در راستای سیاست های کمیته مدیریت بحران وزارت نیرو،احصاء تهدیدات غالب هر استان و هر منطقه، ارائه راهکارههای کاهش آسیب پذیری در مقابل تهدیدات و مخاطرات طبیعی و انسان ساخت در حوزه آب و برق می باشد .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات