فرودگاه تایباد توسط بخش خصوصی ساخته می‌شود

وزیر راه و شهرسازی از ساخت فرودگاه منطقه ویژه اقتصادی تایباد توسط بخش خصوص خبر داد.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی نیکزاد صبح امروز در بازدید از مرز دوغارون، مجتمع فرهنگی و هنری و مسکن مهر شهرستان مرزی تایباد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ساخت فرودگاه در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون تایباد توسط بخش خصوصی انجام و وزارتخانه به صورت ویژه، خط هوایی و سازمان هواپیمایی حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد.

وزیر راه و شهرسازی درباره راه‌آهن دوغارون به سنگ بست نیز گفت: این پروژه در حد اختصاص اعتبار بررسی می‌شود.

نیکزاد درباره دستاوردهای سفرش به تایباد گفت: در بازدید از باند دوم در حال احداث تایباد به دوغارون به طول ۱۸کیلومتر که نقطه خروجی کشور به کشور افغانستان است با کمک استانداری و وزارت راه ۱۰ کیلومتر از این مسیر در هفته بسیج افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از اتخصاص اعتبار برای اتمام مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان تایباد خبر داد و گفت: در جلسه شورای راه و شهرسازی استان تصویب می‌کنیم که از نخستین اختصاص اعتبار استاندار کمکی را انجام داده که این پروژه به اتمام برسد.

نیکزاد افزود: حدود ۷۰۰ واحد مسکن به صورت صنعتی در شهرستان تایباد در دست ساخت است که مهم‌‌ترین مشکل آنان موضوع تسهیلات است که در مشهد تصویب می‌کنیم که در اسرع وقت تسهیلات در اختیار پیمانکاران قرار داده و آنان کار را با قوت اتمام برسانند.

غلامرضا اسداللهی نماینده مردم تایباد، تربت‌جام و باخرز در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: یکی از عمده‌ترین نیازهای شهرستان در منطقه ویژه دوغارون ایجاد فرودگاه است زیرا که شهرستان‌های همجوار تربت جام ـ تایباد و خواف دارای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت و فاقد فرودگاه است.

وی گفت: با توجه به اینکه منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در تایباد ایجاد شده از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی نیز برای سفر به این منطقه نیازمند فرودگاه هستند.

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس افزود: کار امکان سنجی و مطالعه راه آهن سنگ بست به دوغارون انجام و اعتبار آن در جدول شماره ۱۲ بودجه کشور آمده که نیاز به سرعت بخشیدن به این پرژه است.

اسداللهی گفت: در بخش راه‌های روستایی در حوزه انتخابیه شهرستان‌های تربت‌جام و تایباد بررسی‌ها نشان میدهد میانگین برخورداری روستاهای تربت‌جام خصوصا در بخش صالح آباد از میانگین استانی پایین‌تر بوده و نیازمند اختصاص اعتبار و تلاش بیشتر است.

 

 

    نظرات