در خصوص آلودگی هوا باید با مردم شفاف گفت و گو کرد

در خصوص آلودگی هوا باید با مردم شفاف گفت و گو کرد

[۱۰:۱۰, ۱۳۹۸/۹/۱۰] پویا نسب: به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، علیرضا نصر اصفهانی رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در صد و چهارمین نشست علنی این شورا در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: ولادت با سعادت امام حسن عسکری (ع) را تبریک می گویم و امیدوارم پیرو واقعی آن عزیز باشیم
وی افزود: امروز دهمین روز است که آلودگی پی در پی هوا موجب تعطیل شدن مدارس شده است و این یعنی متولیان امر باید به این موضوع جدی تر از قبل توجه کنند و باید ماموریت و مسئولیت خویش را بهتر انجام دهند و امیدوارم مدیران شهرداری مطالعاتی که دانشگاه صنعتی در حال انجام بود و قرار شد سهم منابع آلودگی مشخص کند را پیگیری کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تا سهم منابع آلودگی مشخص نشود نمی توان قاطع صحبت کرد، اما حمل و نقل و دودزا بودن خودروها ، موتورسیکلت ها و خودروهای سنگین سهم عمده‌ای دارند، ادامه داد: امیدواریم طرح جامع مقابله با آلودگی جدی گرفته شود و سلامتی مردم را بیش از این در نظر بگیریم و اجرای دقیق محدوده زوج و فرد باید مورد توجه پلیس راهور قرار گیرد.
نصر اصفهانی اضافه کرد: گفت و گو با مردم و شفاف صحبت کردن با آنها در خصوص آلودگی باید به دور از تعارف با آنها انجام شود و از وضعیت نامناسب آلودگی هوا صحبت کرد.
وی تاکید کرد: روز معلولان روزی است که باید بیش از پیش به این افراد توجه کرد و حق و حقوق آنها را مدنظر قرار دهیم و در این زمینه هم شهروندان می توانند موثر باشند، به معلولان باید نگاهی انسانی داشت و از هرگونه رفتار ترحم آمیز جلوگیری کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نمایندگان مجلس لایحه درآمدهای پایدار شهری را در صحن علنی مجلس تصویب کردند که پس از ۳۰ سال اتفاق مبارکی برای مدیریت شهری بود و امیدواریم این لایحه پس از بررسی نهایی در مجلس به تایید شورای نگهبان برسد و از تسهیلاتی که به کلانشهرها می رسد بتوانیم استفاده کنیم. با تصویب این لایحه عوارض محلی از طرف شورای شهر می تواند تصویب شود و عوارض غیر محلی نیز از طریق مجلس و دولت می تواند به شهرداری ها کمک کند.
نصر اصفهانی افزود: موضوع مدیریت بحران نیز با تصویب مجلس در اختیار مدیریت شهری قرار گرفته است، مدیریت یکپارچه شهری نیز متاسفانه با شش رای در مجلس به تصویب نرسید که امیدواریم پس از گذشت شش ماه مجدد این موضوع به مجلس باز گردد و این بار رای بیاورد.
وی خاطرنشان کرد: رعایت امانت در خبر امر بسیار مهمی است و اینکه به دنبال جذابیت خبر از راه واژه ها وکلماتی باشیم که در متن صحبت افراد نیست ، رسالت بزرگی که اصحاب رسانه دارند را مخدوش می کند.  امیدوارم خبرنگاران گرامی در تهیه خبر در شورای شهر و صحن علنی دقت بیشتری را داشته باشند.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

    منبع خبر

    شورای شهر اصفهان

    شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

      نظرات