سفر یکروزه معاون محیط زیست طبیعی به استان اصفهان

سفر یکروزه معاون محیط زیست طبیعی به استان اصفهان


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، کیومرث کلانتری،  معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان در سفر یک روزه به استان اصفهان، از پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو، زیستگاه ها و پاسگاه های منطقه، بازدید و با محیط بانان دیدار و گفتگو کرد.
کیومرث کلانتری در این دیدار گفت؛ محیط بانی شغل ارزشمندی است و محیط بانان سرافزاز برای سازمان حفاظت محیط زیست، بسیارمهم هستند، بلکه وظیفه محیط¬بانان از اصلی ترین  رسالت ها و ماموریت های این سازمان است.
معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان ضمن اشاره به ارزش های پارک ملی و زیستگاه های طبیعی کشور و استان اصفهان افزود: محیط بانان با امکانات محدود ولی با زحمت شبانه روزی، ایثار و از خود گذشتگی از این مناطق، حفاظت می کنند.
وی اظهار داشت: در کشور، همه شهروندان نسبت به محیط بانان حساس‌اند  و این مردان بزرگوار، در دل مردم جای دارند. مردم اصفهان نیز مردمی با ایمان، آگاه، دلسوز و حساس به موضوع محیط زیست هستند.
در این دیدار معاون سازمان محیط زیست به ارائه توصیه های کاربردی و راهنمایی های علمی و فنی به محیط بانان پرداخت.
کلانتری در این سفر، از پژوهشکده زیست فناوری رویان نیز بازدید و با دکتر محمدحسین نصر اصفهانی، رئیس پژوهشکده گفتگو کرد.
کیومرث کلانتری در این بازدید گفت: سازمان حفاظت محیط زیست تنها متولی حفظ ذخایر ژنتیکی کشور است و تمامی دستگاه ها باید در این زمینه با سازمان هماهنگ باشند.
وی افزود: رسالت ما داشتن گونه‌ها در زیستگاه است، نه در اسارت و ما نیازمند ذخایر پشتیبان برای گونه های در معرض خطر، تهدید یا انقراض به ویژه گونه یوزپلنگ آسیایی هستیم که در این خصوص تمایل به همکاری با پژوهشکده رویان داریم.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات