دیدار و گفتگوی خلیفه کل ارامنه آذربایجان با اکبرزاده شهردار خوی

دیدار و گفتگوی خلیفه کل ارامنه آذربایجان با اکبرزاده شهردار خوی

دیدار و گفتگوی خلیفه کل ارامنه آذربایجان با اکبرزاده شهردار خوی

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی خلیفه کل ارامنه آذربایجان به همراه معاون سیاسی امنیتی فرمانداری خوی با محرم اکبرزاده شهردار خوی دیدار و گفتگو کردند.

شهردار خوی داشت: آثار تاریخی در بازخوانی و انتقال رویدادها در ابعاد معماری، هنر و زندگی مردم به نسل های امروزی، مطالعات حوزه تاریخ، مردم شناسی و تحلیل زندگی گذشتگان حائز اهمیت بوده و باید با مطالعات علمی دقیق، هویت و نقش این بناهای مهم تاریخی را به نسل های آینده انتقال داد.

محرم اکبرزاده افزود: شناساندن مناسب آثار تاریخی خوی همراه به همراه اصول معماری، نقش فرهنگی آثار در زندگی مردم و با استفاده از مستندات تاریخی در میزان شناخت علاقمندان داخلی و خارجی نیز تاثیرگذار خواهد بود.

وی تصریح کرد: با توجه به مزیت های نسبی شهر خوی و اهمیت این شهر در رویدادهای تاریخی کشور طی قرنهای متمادی، پرداخت مناسب، ساماندهی و ایجاد جاذبه های گردشگری در حوزه آثار تاریخی خوی بعنوان رویکرد گردشگری و از دغدغه های اصلی مدیریت شهری بوده و در همین راستا ساماندهی محوطه کلیسای سورپ سرکیس طی ماه های اخیر در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

شهردار خوی افزود: کلیسای سورپ سرکیس بعنوان یک اثر مهم در تاریخ شهر خوی می تواند با ایجاد جاذبه های گردشگری، محوطه سازی و اجرای فضای مناسب در یکی از بخش های اصلی شهر در سفرهای تفریحی درون شهری و جاذب گردشگر موثر باشد.

همچنین در این دیدار اسقف "گریگور چیفتچیان"خلیفه کل ارامنه آذربایجان از شهردار خوی به دلیل اجرای پروژه ساماندهی محوطه کلیسای سورپ سرکیس قدردانی کرده و این پروژه را زمینه و فرصتی مهم برای افزایش گردشگران داخلی و خارجی عنوان کرد.

گفتنی است: محوطه سازی، نورپردازی، کاشت درخت و ایجاد فضای سبز، نصب مبلمان شهری، ایجاد فضای های رفاهی و خدماتی در محوطه از جمله اقداماتی است که در ساماندهی محوطه کلیسای سورپ سرکیس مد نظر قرار گرفته و در این خصوص 1200 متر مکعب حجم عملیات خاکبرداری در محوطه ساختمان کلیسا ، 350متر طول جدول کشی، 180متر طول اجرای کانیوو، 2600متر مرع سنگ فرش انجام می شود و بیش از 950 متر مربع فضای سبز در این محوطه طراحی و اجرا می شود.

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

لینک اصل خبر در سایت شهرداری خوی

    منبع خبر

    شهرداری خوی

    شهرداری خوی

    شهرداری خوی یک شهرداری در شهر خوى می باشد

      نظرات