وضعیت اجرای تکالیف شهرداری شیراز بررسی شد؛ 37 پروژه شاخص شیراز زیر ذره‌بین کمیسیون‌های شورای شهر

وضعیت اجرای تکالیف شهرداری شیراز بررسی شد؛ 37 پروژه شاخص شیراز زیر ذره‌بین کمیسیون‌های شورای شهر

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، در بودجه سال جاری، 80 تکلیف برای شهرداری شیراز تعیین شده بود که در ماه‌های اخیر در نشست‌های هم‌اندیشی مورد بررسی اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری قرار گرفته‌اند؛ در این جلسات هم‌اندیشی، همچنین 34 پروژه شاخص و جدید در مقیاس کلان نیز برای اجرا در شهر شیراز تعریف شد که در ادامه به 37 پروژه افزایش یافت.

بر پایه این گزارش، امروز دوشنبه چهارم آذرماه، کمیسیون تلفیق شورای شهر شیراز با حضور اعضای شورای شهر، شهردار و معاونین و مدیران شهرداری، تشکیل شد تا وضعیت اجرای تکالیف بودجه 98 و همچنین میزان پیشرفت پروژه‌های شاخص شهرداری، در سی و چهارمین جلسه این کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد.

** شهرداری بر اساس مستندات واقعی به شورا گزارش دهد

سید عبدالرزاق موسوی رئیس شورای شهر شیراز در ابتدای این نشست با تأکید بر ضرورت رعایت برنامه‌های زمان‌بندی تکالیف بودجه 98، گفت: توقع ما از مجموعه شهرداری شیراز این است که بر اساس قانون عمل کنند و بر اساس مستندات دقیق و واقعی نیز به شورای شهر گزارش دهند.

وی همچنین خواستار تطبیق گزارش‌های کمیسیون‌های شورای شهر و معاونت‌های مختلف شهرداری شد و افزود: کمیسیون‌های شورای شهر موظف هستند مو به مو بر اجرای تمام تکالیف بودجه نظارت دقیق اعمال کنند تا هم از هرگونه انحراف شهرداری جلوگیری شود و هم عملکرد واحدهای مختلف این دستگاه اجرایی ارزیابی شوند.

**  دفاع شهرداری از وضعیت اجرای تکالیف بودجه و پروژه‌های شاخص

حیدر اسکندرپور شهردار شیراز نیز در ادامه به انتقادات یکی از اعضای شورای شهر مبنی بر ضعف در پیشرفت پروژه‌های شاخص واکنش نشان داد و تصریح کرد: شهرداری موظف است مطابق تصمیمات شورای شهر اعم از بودجه و سایر طرح‌ها و لوایح مصوب در طول سال عمل کند و به اعتقاد ما شهرداری در اجرای این مصوبات موفق بوده است.

محمدعلی راضی معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری نیز ادعای پیشرفت ضعیف پروژه‌ها را خلاف واقع عنوان کرد و افزود: از حدود دو و نیم ماه پیش که برنامه زمان‌بندی پروژه‌های جدید در نشست‌های هم‌اندیشی شورا و شهرداری مورد توافق قرار گرفت، در برخی از پروژه‌ها تا 30 درصد پیشرفت را شاهد هستیم که این نشان از موفقیت شهرداری در اجرای پروژه‌های جدید دارد.

محمدهادی هاشم‌پور معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز نیز با اشاره به اینکه در دو سال نخست، سیاست مدیریت شهری شیراز تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بود، یادآور شد: در این بازه زمانی دوساله، شهرداری شیراز حدود 60 پروژه در مقیاس کلان را به اتمام رساند که عملاً مانع از هدر رفت سرمایه‌های شهروندان شد.

وی سیاست مدیریت شهری شیراز در سال سوم را تعریف پروژه‌های بزرگ و جدید عنوان کرد و اظهار داشت: از ابتدای دوره سوم فعالیت شورای شهر، شهرداری شیراز به تعریف پروژه‌های جدید مطابق برنامه‌ی زمان‌بندی مورد توافق اقدام کرده اما نباید فراموش شود که مقدمات ورود به اجرای اغلب پروژه‌های کلان‌مقیاس از اجرای این پروژه‌ها زمان بیشتری می‌طلبد و قضاوت درباره پیشرفت پروژه‌ها باید با لحاظ کردن همه مراحل آن باشد؛ ضمن اینکه برای اولین بار شهرداری شیراز، مطالعات، طراحی و اجرای پروژه‌های جدید را با حساسیت و بر اساس اصول کارشناسی، در دستور کار خود قرار داده است.

** لایحه جشنواره شهروند برگزیده، در انتظار تصویب در صحن علنی

سومین دستور کار کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شیراز، اصلاح لایحه جشنواره شهروند برگزیده بود که در جلسه اخیر صحن علنی شورای شهر به این کمیسیون ارجاع شده بود.

در این جلسه با نظر اعضای کمیسیون تلفیق آخرین ایرادات صحن علنی به این لایحه بررسی و رفع شد و برای تصویب نهایی در دستور کار جلسه آینده صحن علنی قرار گرفت.

لایحه جشنواره شهروند برگزیده از سوی شهرداری شیراز پیشنهاد شد و شامل تعیین شاخص‌های شهروند برگزیده در حوزه‌های مختلف، ارزیابی و سرانجام انتخاب و تجلیل از شهروند یا شهروندان برگزیده‌ی شیراز است.

انتهای خبر/

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات