میرزا کوچک جنگلی نماد ظلم ستیزی مردم گیلان است

میرزا کوچک جنگلی نماد ظلم ستیزی مردم گیلان است

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت:
میرزا کوچک جنگلی نماد ظلم ستیزی مردم گیلان است
میرزا کوچک جنگلی نماد ظلم ستیزی مردم گیلان است
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت گفت: شهید روحانی میرزا کوچک جنگلی نماد ظلم ستیزی، غیرت و مقاومت مردم گیلان است.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای شهر رشت فاطمه شیرزاد با گرامیداشت یازدهم آذر مصادف با سالروز شهادت روحانی مبارز میرزا کوچک جنگلی اظهار کرد: میرزا در دورانی ندای حق طلبی و ظلم ستیزی در مقابل رژیم فاسد شاهنشاهی سر داد که مردم تحت خفقان شدید حکومت دوران اجازه کوچکترین اعتراضی را نداشتند.
وی با بیان اینکه نام میرزا مایه مباهات و غرور مردم گیلان بالاخص مردم رشت است افزود: میرزا اسطوره ای است که با رشادتهایش در دفاع از مردم مظلوم و مبارزه با دولت های چپاولگر در تاریخ این مرز و بوم ماندگار شد.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت به نهضت جنگل به عنوان یک حرکت عظیم مردمی اشاره کرد و گفت: نهضت جنگل به رهبری میرزا کوچک جنگلی سالها با کمترین امکانات سالیان طولانی عرصه را بر رژیم فاسد شاهنشاهی آن دوران تَنگ نمود .
شیرزاد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نهضت جنگل بیان کرد: آرامگاه روحانی مبارز میرزا کوچک جنگلی که در حال حاضر در محله سلیمانداراب رشت واقع است باید به یک قطب گردشگری تبدیل شود و در این راستا برنامه هایی در دست بررسی قرار دارد.
وی با تاکید بر اینکه آرامگاه این روحانی مبارز باید همچون نگینی پرافتخار در رشت بدرخشد افزود: نهضت جنگل برگی از تاریخ پر افتخار مردمان دیار میرزا کوچک جنگلی است و این افتخار باید سینه به سینه به نسل های آینده منتقل شود.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات