احداث المان میرزا کوچک جنگلی در خیابان سردار جنگل رشت/ دکل های مخابراتی فاقد مجوز در رشت جمع آوری می شوند

احداث المان میرزا کوچک جنگلی در خیابان سردار جنگل رشت/ دکل های مخابراتی فاقد مجوز در رشت جمع آوری می شوند

در نود و هفتمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت بیان شد:
احداث المان میرزا کوچک جنگلی در خیابان سردار جنگل رشت/ دکل های مخابراتی فاقد مجوز در رشت جمع آوری می شوند
احداث المان میرزا کوچک جنگلی در خیابان سردار جنگل رشت/ دکل های مخابراتی فاقد مجوز در رشت جمع آوری می شوند
در نود و هفتمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت از احداث المان میرزا کوچک جنگلی در خیابان سردار جنگل رشت به منظور معرفی بیشتر نهضت جنگل خبر داده شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای شهر رشت رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت در این جلسه با گرامیداشت یازدهم آذر مصادف با سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی اظهار کرد: میرزا یک اسطوره بزرگ و مایه افتخار مردم گیلان است.
فاطمه شیرزاد با بیان اینکه در شهر رشت گروه های متعدد فرهنگی، مذهبی و غیره مشغول فعالیت هستند افزود: حوزه مدیریت شهری تلاش های فراوانی طی سال های اخیر در مباحث فرهنگی انجام داده است و هر اندازه تعامل ما بین دستگاه ها از این بابت بیشتر باشد به طور یقین نتایج بهتری در این باره حاصل می شود.
وی با تاکید بر اینکه ایجاد نشاط در جامعه امری ضروری است بیان کرد: این مهم باید مورد توجه دستگاه های مربوطه باشد و حفظ ارزش ها برای همه حائز اهمیت است.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت به برنامه ریزی های انجام شده پیرامون روز رشت اشاره کرد و گفت: اقدامات خوبی در این باره در دست برنامه ریزی است و صبح فردا نیز از مجموعه اشعاری با مضمون میرزا کوچک جنگلی در خانه میرزا واقع در استادسرا رونمایی می شود.
شیرزاد با بیان اینکه در اجرای برنامه های فرهنگی نیازمند وحدت و تعامل بیشتری هستیم تصریح کرد: برنامه هایی که به صورت تعاملی ما بین شهرداری رشت و دیگر دستگاه ها برگزار شد رضایتمندی شهروندان را به همراه داشت که از آن جمله می توان به برپایی ایستگاه های سلامت در پیاده راه فرهنگی و غیره اشاره کرد.
وی با تاکید بر اینکه نام و یاد روحانی شهید میرزا کوچک جنگلی باید بیش از این در شهر رشت مشاهده شود افزود: باید در خیابان سردار جنگل نیز اِلمانی از این اسطوره بزرگ گیلانی در معرض دید عموم قرار بگیرد.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت با اشاره به اینکه در شهرداری رشت منابع مالی به منظور انجام امور وجود دارد بیان کرد: منابع مالی موجود باید به درستی مدیریت شده و پروژه ها اولویت بندی شوند.
شیرزاد به راه اندازی خانه قرآن و عترت در رشت اشاره کرد و گفت: در این باره با شهردار رشت صحبت هایی انجام داده ام و امیدوارم به زودی کلنگ احداث این مرکز قرآنی به زمین بخورد.
وی با اشاره به تدوین سند راهبردی برای برنامه های فرهنگی در رشت افزود: این مهم به زودی توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت تدوین می شود و از ابتدای سال 99 اجرای آن در دستور کار قرار می گیرد.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت به لایحه سامان دهی دکل های مخابراتی در رشت اشاره کرد و گفت: دکل های مخابراتی فاقد مجوز در رشت باید جمع آوری شده و این دکل ها باید در مکان هایی نصب شوند که کمترین تبعات اجتماعی و زیست محیطی را برای شهروندان به همراه داشته باشند.
عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به تدوین سند راهبردی شورای شهر رشت اظهار کرد: در این مرحله منتظر اظهار نظر نخبگان هستیم و پس از پردازش نهایی این سند اجرایی می شود.
سید امیر حسین علوی با بیان اینکه شورای پنجم رشت با تمامی مشکلات مالی اقدامات خوبی در حوزه فرهنگ انجام داده است افزود: امیدوارم این روند همچنان ادامه داشته باشد.
عضو دیگر کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در برخی از مواقع به لحاظ محتوایی نیازمند تعامل هستیم اظهار کرد: روز رشت فقط متعلق به شورا و شهرداری نیست و تمامی دستگاه ها می توانند در روند اجرای برنامه های آن دخیل باشند.
محمد حسن عاقل منش با بیان اینکه با هم افزایی بهترین اتفاقات برای رشت رقم می خورد افزود:با تشکیل کارگروه های مختلف و با بهره مندی از تمامی ظرفیت ها می توانیم روزی به یاد ماندنی در روز رشت سال جاری برای شهروندان رقم بزنیم.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان نیز در این جلسه با گرامی داشت یاد و خاطره روحانی شهید میرزا کوچک جنگلی اظهار کرد: در دوران پهلوی فاسد از این مبارز بزرگ به عنوان یاغی نام برده می شد.
حسن کربلایی با بیان اینکه مراکز فرهنگی در رشت به نام میرزا کوچک جنگلی مزین شود افزود: بسیاری از افرادی که در گذشته به لحاظ رتبه و جایگاه هم طراز میرزا بودند امروزه در زادگاهشان بسیار مطرح و شناخته تر شده نسبت به میرزا هستند و انتظار داریم برنامه های فرهنگی با این محتوا بیشتر شود.
وی با تاکید بر اینکه در بوستان های سطح رشت اقدامات فرهنگی بیشتری انجام شود بیان کرد: برپایی نمایشگاه های فرهنگی در درون پارک های سطح رشت با بهره مندی از ظرفیت هنرمندان بومی و معلول استقبال شهروندان را به همراه دارد.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان به برپایی کلاس های تحکیم خانواده در پارک های سطح شهر اشاره کرد و گفت: مراکز قرآنی در رشت باید تقویت شوند و فضاهای عمومی مکانی مناسب به منظور ترویج مباحث فرهنگی است.
کربلایی با تاکید بر مسجد محوری در ارائه برنامه های فرهنگی در رشت افزود: در درون مساجد در حال حاضر برنامه های متنوعی در دست اجرا است و معتقدم با تقویت هر چه بیشتر مساجد نتایج خوبی در حوزه فرهنگ محقق می شود.
علیرضا قانع مدیر روابط عمومی شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مشارکت اقشار مختلف در مباحث فرهنگی سازنده است اظهار کرد: در برنامه های فرهنگی نیز باید مطالبه گری باشد.
مسوول هیئت رزمندگان گیلان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه رشت در گذشته شهر اولین ها بود اظهار کرد: باید ببینیم رشت امروز در چه جایگاهی قرار دارد.
محمد حسن حاتمی با بیان اینکه همزمان با ایام فاطمیه در پیاده راه فرهنگی رشت تجمع بزرگی برگزار می شود افزود: در هر حوزه ای اگر به مردم به خوبی اطلاع رسانی شود و گفتمان عمومی شکل بگیرد نتایج خوبی رقم می خورد و حوزه فرهنگ نیز از این قائده مستثنی نیست.
دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در گیلان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شناخت ظرفیت ها از اهداف جبهه فرهنگی است اظهار کرد: تا کنون 16 کارگروه در این جبهه تشکیل شده است.
حجت الاسلام مجتبی پور یوسفی با بیان اینکه به مناسبت سالگرد شهادت شهید میرزا کوچک جنگلی از مجموعه اشعار و پوستری با این محتوا رو نمایی می شود افزود: باید در راستای معرفی نهضت جنگل و نقش میرزا کوچک تلاش بیشتری صورت بگیرد.
وی با تاکید به تشکیل کارگروه مشترک فرهنگی ما بین سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در گیلان بیان کرد: یک فکر برای تبدیل شدن به راهکار نیازمند یک فرآیند است و باید با نازل ترین قیمت کارهای فرهنگی تاثیرگذار ارائه کنیم.
محمدرضا محبوب مدیر موسسه حقیقت سبز مفام جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در گیلان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه باید بر اساس واقعیت ها خط مشی آینده را ترسیم کنیم اظهار کرد: باید با پیدا کردن فضاهای مشترک و اعتماد سازی نقایص را برطرف کنیم.
سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه برنامه های روز رشت در حال برنامه ریزی است اظهار کرد: اخیرا بابت برآورد ریالی برنامه های این روز با شهردار رشت نشستی برگزار شده است.
حمیدرضا محمدی با بیان اینکه تمام تلاشمان را به منظور ارائه خدمت صادقانه به کار گرفته ایم افزود: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت به تمامی سلایق توجه دارد و به زودی با تمامی حوزه های فرهنگی هنری در رشت نشست هایی برگزار می کنیم.
معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه باید در برنامه های فرهنگی چشم انداز داشته باشیم اظهار کرد: مباحثی از جمله عفاف و حجاب و غیره نیازمند برنامه ریزی های مدون هستند .
جعفر شفیعی با بیان اینکه در برنامه های فرهنگی باید بر اساس سرفصل های مشخص اقدام کنیم افزود: برنامه های فرهنگی نیازمند نیازسنجی است.
کامیار مهدی پور معاون فرهنگی سپاه قدس گیلان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مردم از کارهای خوب فرهنگی استقبال می کنند اظهار کرد: شاخص های فرهنگی خوبی در حوزه هایی از جمله موسیقی در اختیار داریم و معتقدم باید به تمامی ظرفیت های فرهنگی انقلابی توجه داشت.
مدیر عامل اتحادیه موسسات قرآنی گیلان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه نقشه فرهنگی کشور در حال تدوین است اظهار کرد: ما می توانیم از این سند بالادستی برای شهر رشت استفاده کنیم.
امیر حجت مرادی با بیان اینکه برای روز رشت تاریخ های پر افتخار دیگری را می توانستیم انتخاب کنیم افزود: فرهنگ اهل بیت از ابتدای پیدایش اسلام در رشت وجود داشت و می توانستیم از تاریخ پر افتخار رشت روزی را به این نام اختصاص دهیم.
وی با تاکید بر اینکه اِلمانی از چهره های مطرح قرآنی در رشت احداث شود گفت: با این اقدام به توسعه بیشتر فرهنگ قرآنی توجه می شود.
هانی عسگری نماینده سازمان فاوا شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در شهر رشت بحث تامین زمین بسیار چالش برانگیز است اظهار کرد: در این باره با یکسری مقاومت هایی روبه رو هستیم .
هانی عسگری با بیان اینکه شهروندان تمایل به اینترنت پرسرعت دارند افزود: برای پوشش نیازمند ایجاد دکل هستیم و به همین منظور نقاطی در سطح شهرتعیین می کنیم .
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات