شهردار یزد برگزاری جشنواره...

شهردار یزد با بیان اینکه در شهر یزد اهداف فرهنگی با جدیت دنبال می شود، برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی چتر زندگی را گامی در مسیر توسعه فرهنگی شهر یزد عنوان کرد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد - جمال الدین عزیزی در مراسم اختتامیه جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی، برگزاری این جشنواره ملی را آغازگر توسعه هنر در جهت اهداف شهر عنوان کرد و با اشاره به اینکه این مقوله یک اولویت برای شهرداری یزد است و از این هنر و سایر هنرهای اثرگذار در مسیر توسعه فرهنگی یزد استفاده می کنیم، افزود: هنرمندان سراسر کشور هر زمان که بخواهند می توانند از فضاهای شهرداری یزد برای اجرای نمایش های خیابانی استفاده کنند.

شهردار شهر جهانی یزد ضمن تقدیر از هنرمندان و داروان این جشنواره با بیان اینکه مبدا آغاز جشنواره چتر زندگی از سوی شهرداری بوده است، اظهار داشت: در ابتدا این جشنواره به صورت استانی، سپس ملی و امسال نیز با گستره بیشتری برگزار شد ولی امیدواریم که بتوانیم این جشنواره را به صورت بین‌المللی نیز برگزار کنیم.

وی ذائقه تئاتر خیابانی را بیان مسائل و مشکلات اجتماعی روز به ساده‌ترین زبان و بیان هنر عنوان کرد و گفت: هر چه تئاتر خیابانی در شهر رونق بیشتری پیدا کند، مردم در مراکز تفریحی و خیابان‌ها نیز بیشتر حاضر می شوند و از طرفی جنبه سرگرم کننده این برنامه منجر به ارتقای کیفیت زندگی و نشاط اجتماعی در بین مردم شهر و همچنین ساماندهی بسیاری از مشکلات می‌شود.

عزیزی تصریح کرد: تئاتر خیابانی مسائل و مشکلات اجتماعی روز را به ساده‌ترین زبان بیان می کند و از آنجاییکه در بین مردم اجرا می شود، اثرگذاری بالایی دارد لذا باید از اجرای آن در سطح شهر به عنوان یک فرصت استفاده شود.

شهردار یزد تاکید کرد: هر چه تئاتر خیابانی در شهر رونق بیشتری پیدا کند، حضور مردم در مراکز تفریحی و خیابان‌ها نیز بیشتر خواهد شد بر این اساس می توان گفت که تئاتر خیابانی می تواند به افزایش کیفیت زندگی مردم و مشارکت اجتماعی آنها کمک کند و نشاط اجتماعی را در جامعه ارتقاء دهد.

وی افزود: عموم مخاطبان ما در فضای شهری تردد می‌کنند و اصطلاحاً فراگیری تئاتر خیابانی بر این است که ما بتوانیم برنامه‌ریزی‌هایی داشته باشیم که عموم مردم را در جریان تولید محصولی به اسم تئاتر خیابانی قرار دهیم.

گزارش تصویری را از اینجا ببینید

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات