ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب باید از دانش آموزان آغاز شود

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان گفت: ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب را باید از دانش آموزان آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای هرمزگان : دراین نشست که با هدف جلب همکاری و هم افزائی و اطلاع رسانی در شرایط بحران با حضور مدیرعامل شرکت آب منطقه ای و مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان در آموزش وپرورش استان هرمزگان برگزار شد .

هوشنگ ملایی  بیان کرد: در راستای فرهنگ سازی مصرف بهینه آب در بین دانش آموزان،  اگر از همین الان به فکر فرهنگ سازی درست و بهینه مصرف از این نعمت الهی نباشیم، کشور دچار خشکسالی شده و نسل آینده نیز در حیات خود با خطر جدی مواجه می شود.

وی با بیان این که دانش آموزان می توانند بیشترین نقش را در گسترش فرهنگ مصرف بهینه آب به ویژه در خانواده ها داشته باشند، افزود: صرفه جویی و درست مصرف کردن آب از اهمیت و ضرورت خاصی برخوردار است و باید این موضوع حیاتی در طول سال مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: برای تولید و توزیع آب شرب سالم و بهداشتی، هزینه های زیادی می شود، لذا می طلبد آحاد مردم در مصرف آب صرفه جویی و الگوی صحیح مصرف را رعایت کنند.

ملایی افزود: دانش آموزان به عنوان سفیران آب در منزل و مدرسه نقش بسزایی در مصرف بهینه آب دارند و اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشی در زمینه مفاهیم و روش های استفاده صحیح و بهینه از آب، از جمله رویکردهای اساسی پیرامون نهادینه سازی فرهنگ صحیح آب در بین دانش آموزان به شمار می رود.

مدیر کل آموزش وپرورش ، آب را مظهر زندگی عنوان کرد و افزود: در این راستا باید در حفظ و نگهداری از منابع آبی از تمام ظرفیت ها استفاده کرد و با توجه به نقش موثر کودکان و نوجوانان در فرهنگ مصرف بهینه آب در جامعه، باید ترویج این فرهنگ را از دانش آموزان شروع کرد.

موسی دادی زاده گفت: دانش‌آموزان نخستین واژه‌ای را که یاد می گیرند، آب است، بنابراین تلاش برای یادگیری صرفه جویی در مصرف آب در بین آن ها ضروری است تا دانش‌آموزان پس از فراگیری، سایر افراد جامعه را به درست مصرف کردن آب رهنمود کنند.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات