10 پروژه آب و فاضلاب شهر مریوان با 360 میلیارد ریال اعتبار در حال اجراست

10 پروژه آب و فاضلاب شهر مریوان با 360 میلیارد ریال اعتبار در حال اجراست

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "جهاندار محمدی" با اشاره به اصلاح شبکه آب و فاضلاب تپه موسک و کمربندی یک شهر مریوان افزود: برای این مهم حدود 3 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که هم راستا با پروژه‌های ستاد بازآفرینی شهری در مناطق محروم شهر مریوان تعریف و اجرا شده است.
وی ادامه داد: همچنین اجرای کانال بتنی مرکب آب‌های سطحی و فاضلاب محله استادیوم با اعتباری معادل 3 میلیارد و 600 میلیون تومان در مراحل پایانی است.
مدیر امور آب و فاضلاب شهر مریوان با بیان اینکه شبکه توزیع و آبرسانی تپه موسک به طول هشت کیلومتر و ۹۲۰ فقره انشعاب خانگی و تجاری اصلاح و استانداردسازی می‌شود، افزود: فاضلاب قدیمی موسک و تپه موسک به طول ۴,۵ کیلومتر اصلاح می‌شود و با بهره‌برداری از خط انتقال در دست احداث رودخانه نیز، فاضلاب روباز منطقه به طول ۱,۵ کیلومتر حذف خواهد شد.
وی در خصوص احداث کانال بتنی محله استادیوم نیز تصریح کرد: با احداث این کانال به طول ۹۳۰ متر علاوه بر هدایت آب‌های سطحی، فاضلاب محله استادیوم به تصفیه‌خانه فاضلاب شهر مریوان و رودخانه کلین کبود در محل سرریز تعریف شده متصل می‌شود.
محمدی با اشاره به مشکل چندین ساله فاضلاب و نبود تصفیه‌خانه فاضلاب در شهر کانی دینار و هجرت گفت: در یک‌سال اخیر احداث شبکه انتقال فاضلاب کانی دینار به تصفیه‌خانه فاضلاب شهر مریوان به طول 10 کیلومتر با اعتبار ۱۵میلیارد ریال در حال انجام بوده که با اتمام پروژه، فاضلاب کانی دینار و هجرت به تصفیه‌خانه فاضلاب مریوان انتقال خواهد یافت .
مدیر امور آب و فاضلاب شهر مریوان با بیان اینکه فاز اول تصفیه‌خانه فاضلاب این شهرستان در زمینی به مساحت 18 هکتار در سال 92 به بهره‌برداری رسید، گفت: فاز دوم این تصفیه‌خانه برای جمعیت 250 هزارنفری شهرستان مریوان طراحی شده و عملیات اجرایی آن با قراردادی معادل ۲۲۰ میلیارد ریال توسط پیمانکار در دست اقدام است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات