انتخاب ۳ سد در کردستان برای طرح‌های گردشگری

انتخاب ۳ سد در کردستان برای طرح‌های گردشگری

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "کامران خرم" در نشستی به همین منظور با اشاره به اهمیت اجرای طرح‌های گردشگری در محدوده سدهای استان گفت: اولویت در اجرای این طرح‌ها توجه به مسائل زیست محیطی، حفاظت کیفی از سد و استفاده حداکثری از ظرفیت و توان منطقه است.
وی در ادامه افزود: هم‌اکنون امکان‌سنجی، تهیه و طرح بهره‌برداری مضاعف از سد قشلاق سنندج، گاران مریوان و امیرآباد کامیاران توسط مجری طرح آماده شده و بررسی‌های دقیق‌تر این موضوع در دست بررسی است.
خرم با بیان اینکه ما باید زمینه حضور سرمایه‌گذران بخش خصوصی را برای اجرای طرح‌های گردشگری در حوزه ساحل و منابع آبی فراهم سازیم، خاطرنشان کرد: گردشگری دریایی از تنوع بالایی برخوردار است و جوامع محلی با اجرای طرح‌های گردشگری دریایی می‌توانند سبب افزایش و رونق اقتصادی جامعه محلی را فراهم کنند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان در ادامه از راه‌اندازی رستوران دریایی، سورتمه، تله سیز، زیپ لاین، دهکده سلامت، بخش صیدماهی، پیست دوچرخه سواری، سالن همایش و آمفی تئاتر، قایقرانی و ورزش‌های آبی و ساحلی، پارک آبی، سایت تیراندازی با کمان، نصب المان مشاهیر کردستان، نصب ماکت روستاهای استان، باغ گل، سایت عکاسی، تاسیس پل معلق شیشه‌ای بین ساحل و جزیره و امکانات متنوع دیگر، خبر داد.
فاروق منصوری، مدیر دفتر تاسیسات سد قشلاق سنندج نیز گفت: ایجاد زیرساخت‌های لازم و تعیین اولویت در نقاطی که بازدهی بیشتری برای اجرای طرح گردشگری دارند، جزو ضروریات اجرای این طرح است.
وی افزود: در حال‌حاضر پل شیخ و ساحل روستای سراب قامیش شهرستان سنندج به‌عنوان پایلوت جهت اجرای طرح گردشگری در نظر گرفته شده است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات