آمادگی ساتکاب برای تامين تمامی نيازهای تجهيزاتی آب و برق تاجيكستان

آمادگی ساتکاب برای تامين تمامی نيازهای تجهيزاتی آب و برق تاجيكستان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، " محمدولی علاءالدینی" در دیدار با وزير آب و انرژی تاجيكستان با اشاره به اینکه شركت ساتكاب به‌عنوان پشتيبان صنعت آب و برق بيش از 50 سال سابقه فعاليت در اين حوزه دارد، گفت: ورود تكنولوژي خارجي، تبديل آن به ساخت داخل و حمايت از فعاليت‌هاي داخلي در حوزه آب و برق توسط اين شركت انجام شده است .
وی در خصوص تامين تمامي نيازهاي تجهيزاتي حوزه آب و برق كشور تاجيكستان، انتقال و مشاركت در دانش فني توليد تجهيزات آب و برق از سوی شرکت ساتکاب اعلام آمادگي کرد .
مديرعامل شركت ساتكاب، كشور تاجيكستان را به لحاظ غني بودن در زمینه آب، مناسب برای سرمایه‌گذاری دانست و ضمن پیشنهاد ايجاد كميسيون مشترك براي تسهيل در امور تجاري صادرات دو كشور گفت: مشترکات فرهنگي ايران و تاجيكستان امکان مبادلات اقتصادي را گسترش داده است .
عثمان‌علی عثمان‌زاده، وزير آب و انرژی تاجيكستان نیز در این دیدار با اشاره به سابقه همکاری این کشور با شرکت‌های ایرانی و اعلام رضایت از اجرای پروژه‌هایی که توسط آنها در تاجیکستان اجرا شده است، افزود: مهندسان ایرانی در اجرای اینگونه پروژه‌ها از بسیاری از کشورهای اروپایی‌ها پیشروتر هستند .
وی تقویت همكاري مهندسان تاجيكستان و ايران در حوزه نيروگاه‌هاي توليد كننده انرژي را خواستار شد و با اشاره به اینکه پیک بار تاجیکستان در زمستان و ایران در تابستان است، همکاری در زمینه تبادل برق دو کشور را پیشنهاد کرد .
وزير آب و انرژی تاجيكستان، متخصصان حوزه انرژي در دانشگاه‌هاي این کشور را آماده استقبال از دانشمندان و خبرگان ايراني دانست و برگزاری جلسات مشورتی بین ساتکاب و مدیران آب و برق تاجیکستان را خواستار شد .
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات