۵۷ اسلحه شکاری در استان تهران از ابتدای آبان کشف و ضبط شد

۵۷ اسلحه شکاری در استان تهران از ابتدای آبان کشف و ضبط شد

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، محمدرضا خویشتن دار با اشاره به اینکه  از ابتدای آذرماه تاکنون مجموعا تعداد ۱۷ اسلحه شکاری در استان توسط ماموران اجرایی کشف و ضبط شده است، اظهار داشت: از این تعداد سه اسلحه کشف شده مجاز و تعداد ۱۴ سلاح غیرمجاز بودند.
وی ادامه داد: در همین رابطه تعداد ۱۹ نفرمتخلف قبل از اقدام به شکار گونه های حیات وحش دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده اندکه پرونده آن ها در حال رسیدگی است.
خویشتن دار با بیان اینکه  عمده کشفیات انجام شده در مناطق حفاظت شده و بخشی از آن در مناطق آزاد بوده است، بیان داشت: یک مورد از این کشفیات در جستجو از منزل مسکونی، دو مورد در مناطق آزاد و پانزده مورد هم در مناطق حفاظت شده استان بوده است.
وی افزود: یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در آبان ماه سال جاری نیز موفق به کشف و ضبط تعداد ۴۰ اسلحه شکاری مجاز و غیر مجاز در سطح استان تهران شده بود که با احتساب ۱۷ سلاح مکشوفه در آذرماه بطور جمعی ۵۷ سلاح از متخلفان کشف و ضبط شده است.
خویشتن دار با بیان اینکه در آبان ماه شکارچیان غیر مجاز موفق به شکارچند گونه جانوری نیز شده بودند، گفت: در این ماه تعداد دو قطعه پرنده ، دو قوچ و یک کل وحشی به وسیله متخلفان غیر مجاز، شکار شده بود.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه آمار کشفیات سلاح در آبان ماه امسال نسبت به وضعیت مشابه در سال قبل رشد سیزده برابری داشته است، تصریح کرد: این آمار بیانگر تاثیر افزایش گشت ها و پایش های یگان حفاظت محیط زیست استان درحوزه استحفاظی و برخورد با متخلفان شکار و صید است.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات