تجلیل از امین معروفی آذرسازنده مجسمه های روح افزا  از کالبد درختان خشکیده در مراغه

تجلیل از امین معروفی آذرسازنده مجسمه های روح افزا از کالبد درختان خشکیده در مراغه

او به درختان جان دوباره می‌بخشد!

141411


امین معروفی آذر هنرمند 36 ساله مراغه ای در طول یکسال گذشته با حمایت های واحد زیباسازی شهرداری مراغه، درختان خشکیده متعددی را در سطح شهر از جمله در پارک ملت و میدان شهرداری به مجسمه تبدیل کرده و چندین پروژه هنری دیگر از این دست را در دست اجرا دارد .
این اقدام ارزشمند هنرمند خوش ذوق مراغه ای و همراهی شهرداری مراغه با ایشان در این ماموریت مهم مورد توجه و استقبال همشهریان هنردوست قرار گرفته است .
به بهانه اتمام اجرای مجسمه عقاب طلایی و گوسفند وحشی سهند در میدان شهرداری و به منظور ارج نهادن به هنر و همت  آقای امین معروفی آذر و همکاران ایشان، جلسه ای صمیمی با حضور شهردار و رئیس محترم شورای اسلامی شهر مراغه تشکیل و با اهدا لوح سپاس از زحمات ایشان تجلیل به عمل آمد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر مراغه ، در این جلسه مهندس محمدرضا احمدی با اشاره به اهمیت حفظ و نگهداری درختان سطح شهر گفت : درختان همه سرمایه های اصلی شهر مراغه محسوب می شوند که باید در حفظ و نگهداری آنها نهایت حساسیت و دقت عمل اعمال گردد.

1111
شهردار مراغه افزود : درختان همواره با سبزی و طراوت خود نفسی تازه به کالبد شهر می دمند اما با توجه به اینکه عمر درختان به علت پایان سن و بعضا آفت زدگی به پایان رسیده و خشک می شوند اقدام آقای معروفی آذر  در تداوم بخشی به زیبایی درختان در خور تحسین می باشد .
مهندس احمدی با بیان اینکه با تلاش شبانه روزی سعی در حفظ زیبایی و طراوت فضای سبز شهری داریم در خصوص استفاده بهینه از درختان خشک سطح شهر گفت: بیشتر درختان خشک شده سطح شهر با تکنیک های هنری مانند پیکر تراشی احیاء شده و زیبائی های شهر مراغه را تداوم خواهند بخشید .
متن لوح سپاس شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر مراغه خطاب  به آقای امین معروفی آذر بشرح ذیل می باشد :
به نام فرمانروای جاوید و مطلق اقالیم گوهر و هنر اشتغال به کار هنر ، ذکرثنای حضرت حق است و زهی ذکر که از زبان بگذرد  و به دست آید و گوشه ای از جمال مذکور را بر پرده ای نقش کند یا در پرده ای بنوازد و چشمها و  گوشها را از فراموشی به ذکر آورد. هنرمند گرامي جناب آقاي امين معروفي آذر
زندگی، فهم معنای لحظه هاست ، برآنیم با باور لحظه لحظه زندگي ، اندیشه ها را بارور کنیم ،  در دل ها بذر شوق بکاریم ، خلاقیت ها را یاور باشیم ، تا درخت فرهنگ و هنر هماره سبز بماند. شوکت، حشمت، عظمت و قدرت کشور ايران چشم به راه تلاش هنرمنداني است  که شمع وجود گرانقدر خویش را تقدیم به آستان  فرهنگ و هنر می نمایند. موفقیت پرافتخار  شما در  عرصه هاي هنري نوید بخش حیاتی نوین و یاد آور شور و شوق و جوشش و کوشش بی وقفه و مداوم شماست. بدينوسيله از سعي و همت وافر شما در عرصه هاي فرهنگي و هنري بويژه در زمينه ساخت مجسمه های روح افزا  از کالبد درختان خشکیده تشکر و قدرداني نموده ، امیدواريم در سایه ی الطاف پروردگار مهربان ، دست های پر مهرتان دریچه های توفيق را باز نموده و همواره ترسیم کننده ی توفيقات مستمر و درخشان برای آینده ی شهر و کشور مان باشد.
محمدرضا احمدي شهردار شهر تاريخي فرهنگي مراغه
سيد جواد عطار موسوي رئيس شوراي اسلامي شهر مراغه

IMG_20191202_074712_191222IMG_20191202_074700_456

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مراغه

    منبع خبر

    شهرداری مراغه

    شهرداری مراغه

    شهرداری مراغه یک شهرداری در شهر مراغه می باشد

      نظرات