همراهی شهروندان با شهرداری با رعایت موازین منظر شهری

همراهی شهروندان با شهرداری با رعایت موازین منظر شهری

امید شریعتی‌زاده در برنامه رادیویی #صبح_سیلک، با اشاره به آغاز فعالیت سازمان زیباسازی از سال 93 گفت: فعالیت‌های مختلف در قالب این سازمان و به ویژه در حوزه سیما و منظر شهری صورت گرفت که رفع برخی از خلأهای قانونی، تدوین آیین‌نامه‌‌ها، تشکیل کمیته نما، در کنار اجرای پروژه‌های جدید از آن جمله به شمار می‌رود.

وی، ساماندهی مبلمان شهری، نصب تندیس‌ها و سردیس‌ها،تقویت نورپردازی شبانه، المان‌های موقت و دائمی،بهسازی جداره‌ها، برگزاری جشنواره‌های هنری، اقدامات زیباسازی در مناسبت‌های ملی و مذهبی و فعالیت‌های عمرانی نظیر اجرای کوشک کمال‌الملک و جداره‌سازی خیابان عباسی و... را به عنوان برخی از اقدامات صورت گرفته نام برد.

به گفته وی، «فرهنگ‌سازی»، در فرآیندهای ساخت و ساز مبتنی بر نماهای شهری موضوع دیگری بوده که در سال‌های اخیر به صورت جدی‌تری در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر سیما و منظر شهری سازمان زیباسازی شهرداری در خصوص ایجاد فضاهای سبز کنار منازل مسکونی توسط شهروندان عنوان کرد: با توجه به طرح تفصیلی و مدنظر قرار گرفتن شیوه و کیفیت اجرای فضای سبز در آن، شهروندان پیش از احداث باغچه، گلخانه و... هماهنگی مناسبی با شهرداری منطقه خود داشته باشند تا تعارضی با فعالیت‌های آینده مدیریت شهری به وجود نیاید.

شریعتی‌زاده با یادآوری دو شاخه اصلی آرایش و پیرایش شهری گفت: شهروندان در زمینه پیرایش شهری با عدم نصب پلاکاردها و بنرهای غیرمجاز، پرهیز از الحاقات مزاحم در ساختمان و... می‌توانند بسیار همراه شهرداری باشند و از هدررفت هزینه‌های زیاد اصلاح منظر جلوگیری کنند.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات