کرمان پایتخت کتاب ایران شود

کرمان پایتخت کتاب ایران شود

رئیس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورای اسلامی شهر از اعضای شورای شهر و شهردار خواست در نمایشگاهی که به همین مناسبت از توانمندی‌های توان‌یابان برگزار خواهد شد، حضور یابند.

زهرا لری کرمان در نشست عمومی امشب شورای اسلامی شهر کرمان ضمن تبریک روز جهانی معلولان،  با بیان اینکه از رئیس شورا و شهردار کرمان به دلیل حضور در جلسه‌ی «کرمان پایتخت کتاب ایران» با آقای علیزاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری در این زمینه، تشکر می‌کنیم، گفت: در این جلسه در خصوص مباحث فرهنگی دیگر که مطالبه‌ی شهروندان بود، نیز بحث و گفت‌وگو شد و در پایان شهردار کرمان قول مساعد دادند هر کاری بتوانند در خصوص «کرمان پایتخت کتاب» انجام دهند و شورای شهر نیز قول حمایت از این مورد را دادند.

وی رفع مشکل ساخت تالار مرکزی شهر کرمان و ساخت سالن‌های سینمایی در ابعاد کوچک را از دیگر موارد مطروحه در کمیسیون متبوع خود دانست و ادامه داد: شکل‌گیری گذر فرهنگی هنری در جنب میدان ارگ بر اساس موافقت شورا و شهرداری و نیز به نتیجه رسیدن جمعه بازار محصولات فرهنگی، از دیگر موارد مطروحه در این کمیسیون بود.

وی تصریح کرد: همچنین در این کمیسیون مقرر شد در زمینه‌ی شهر خلاق که بر محورهای هفت‌گانه مانند موسیقی، ادبیات،  رسانه و  موسیقی استوار است، شهرداری بررسی کارشناسانه انجام دهد و اولویت‌های خود را به شورا معرفی کند تا کرمان که در زمینه‌های زیادی مانند ادبیات و صنایع دستی مطرح و فعال است، به عنوان شهر خلاق در این زمینه به جهان معرفی شود.

لری تصریح کرد:  نصب سردیس همراه با کتیبه برای معرفی مفاخر و مشاهیر در پارک مشاهیر که از اولویت‌های ساخت این پارک بود، نیز بایستی از سر گرفته شود و با کمک کارشناسان این حوزه روی این مساله کار شود چرا که این کار در معرفی این مفاخر به آیندگان نقش زیاد و مهمی دارد .

در ادامه‌ی این نشست، شهردار کرمان در پاسخ به گفته‌ی منصور ایرانمنش عضو شورای اسلامی شهر کرمان در نشست عمومی این هفته‌ی شورای اسلامی شهر کرمان در خصوص حفاری‌های سطح شهر توسط اداره آب و فاضلاب  و گلایه مردم از این روند طولانی و ماندن حفاری‌ها بعد از انجام کار، از شهرداری گفت:  شرکت بوتیا سرمایه‌گذار شرکت آب و فاضلاب کرمان است و این کار برعهده این شرکت و سرمایه‌گذار آن است.

عالم‌زاده افزود: قرار بوده این شرکت طی ۵ سال ۱۵۰ کیلومتر خط فاضلاب را در شهر کرمان اجرا کنند و بلافاصله بعد از اتمام کار هم، معبر را ترمیم و آسفالت کنند اما متاسفانه نظمی در این کار ندارند.

وی ادامه داد: استاندار هم  به شهرداری تاکید داشته که کار این شرکت تعطیل نشود اما مردم انتظار دارند بعد از اتمام کار، به سرعت این حفاری‌ها ترمیم شوند تا مشکل کمتری برای آنها ایجاد شود.

وی تصریح کرد: با این وجود شهرداری به دلیل همین تاخیر و بی‌نظمی‌ها در ترمیم آسفالت،  چند بار کار را تعطیل کرده است و به این شرکت تذکر داده است اگر نتواند به کار نظم و انضباطی بدهد، کار را تعطیل خواهد کرد.

عالم‌زاده خاطرنشان کرد: ۵ سال است شهر کرمان درگیر این موضوع است و این مدت زیادی است به همین دلیل حوزه‌ی حمل و نقل و ترافیک شهرداری پیگیر حل این موضوع است.

شهردار کرمان همچنین در خصوص ساخت پارکینگ طبقاتی در نقاط مورد نیاز مناطق شهری گفت: در خیابان جهاد که با مشکل کمبود پارکینگ مواجه است، در حال تملک دو ملک برای ساخت پارکینگ  هستیم.

وی گفت: با جابه‌جا نشدن شهرداری منطقه سه نیز زمینی در کنار این شهرداری در حال تملک است که در صورت اتمام کار، نیاز این شهرداری، فروشگاه رفاه و پارک مطهری که در این محدوده هستند، تا حدودی رفع می‌شود.

شهردار کرمان گفت: در سایر مناطق هم، با کار کارشناسی که در شهرداری انجام دادیم، به این نتیجه رسیده‌ایم که ساخت پارکینگ طبقاتی برای شهر کرمان خیلی توجیه ندارد و کرمانی‌ها هم از پارکینگ‌های مسطح نیز بیشتر استقبال می‌کنند‌ بنابراین تصمیم گرفتیم پول ساخت و ساز را به سمت ساخت پارکینگ مسطح ببریم.ضمن اینکه کندی این پروژه، به خاطر مباحث مالی است.

شهردار کرمان در پاسخ به سوال دیگر آقای ایرانمنش در نشست شورای اسلامی مبنی بر اینکه چرا محوطه جلوی ساختمان شهرداری که پیش از این پارکی بوده که شهروندان، اهالی و مسافران از آن استفاده می‌کردند و در حال حاضر بسته شده است، گفت: قرار است میدان شورا به پیاده‌راه تبدیل شود و ساختمان شهرداری مرکز هم در این بخش قرار گرفته است و باید بر همین اساس محوطه جوی آن باید بازسازی شود.

عالم‌زاده تصریح کرد: سال گذشته مقرر شد از اعتبارات استانی دو پارک گردشگری یکی در همین میدان شورا اجرا شود و دیگری در مجاورت پردیسان قائم که این‌ها در حال پیگیری هستند.

وی خاطرنشان کرد: محوطه‌ی شهرداری در اختیار این پارک گردشگری است و چون این مجموعه، متعلق به شهر بوده است، الان هم علی‌رغم مسائل امنیتی حراستی دور آن حصار نکشیده و جزو پارک نگه داشته شده و در حال پیوستن به میدان شورا است و دارد در آن  کار انجام می‌شود.

شهردار کرمان گفت: در نهایت این طرح پارک شورا و پارک مشاهیر با پل پیاده و دوچرخه به یکدیگر متصل خواهند شد و در این مسیر ، کارهای تملکی در حال انجام است و به محض حل شدن اینها این مجموعه به موزه دفاع مقدس متصل خواهد شد.

وی افزود: ساختمان فعلی شورا نیز با کارکرد فرهنگی در این مجموعه قرار خواهد گرفت بخشی از ساختمان حسینه‌ی ثارالله نیز کاربری فرهنگی پیدا خواهد کرد و ساختمان سینما هم یا از ابتدا ساخته و یا اصلاح می‌شود.

شهردار تصریح کرد: میدان شورا هم پیاده راه بین این مجموعه‌ها خواهد شد و بخشی از اجزای این عملیات خواهد بود که براساس مصوبه اجرا خواهد شد. بنابراین در حال بازسازی این محوطه مطابق مصوبه و طرح هستیم.

گفتنی است در نشست امشب شورای اسلامی شهر کرمان، با نامگذاری ادامه‌ی خیابان وصال حدفاصل بلوار پزشک تا بزرگراه آیت‌الله هاشمی به نام زنده یاد «محمد دانشور» از روزنامه نگاران پیشکسوت، نویسندگان مطرح و اولین روابط عمومی شهرداری کرمان که در کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا مصوب شده بود، موافقت شد.

شایان ذکر است شهردار کرمان در این نشست در خصوص سوابق و فعالیت‌های محمد دانشور توضیحاتی به اعضای شورا و سایر حضار ارائه دادند.

فاطمه نخعی‌فر

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات