سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به استان بوشهر

سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به استان بوشهر

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان بوشهر

مهندس نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن طی سفر یک روزه به استان بوشهر به اتفاق حجت الاسلام خدری نماینده مردم بوشهر گناوه دیلم در مجلس شورای اسلامی، مهندس رستمی مدیر کل راه و شهرسازی استان و دیگر مسئولین استانی از اراضی دولتی شهرستانهای دیلم – گناوه – برازجان – بوشهر بازدید و طی چند جلسه، در فرمانداری های این شهرستان ها، مشکلات پروژه های نیمه تمام مسکن و مشکلات مردم در رابطه با املاک و حقوقی را مورد بررسی قرار داد.

علی نبیان افزود: در طرح اقدام ملی اتفاقی که باید رقم بخورد  تولید و عرضه مسکن در سراسر کشور است و سهم استان و شهرستان‌ها مشخص و اعلام و برنامه‌ریزی شده است.

وی،  اتمام مسکن مهر را دغدغه دولت دانست و  گفت: پرونده مسکن مهر به جز آنهایی که مشکل حقوقی و پیشرفت زیر ۳۵ درصد دارند باید تا پایان سال جاری در تمام کشور بسته شود.

نبیان بیان کرد: تسهیلات مسکن مهر از ۴۰۰ به ۴۵۰ میلیون ریال افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در بحث مسکن  به دنبال این هستیم که بتوانیم دغدغه به حق مردم حل شود.

مدیر عامل سازمان ملی و مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: باتوجه به موجود بودن زمین و امکانات در شهرستان های مورد بازدید ، این اختیار را به استان بوشهر خواهیم داد تا زمینه مسکن‌دار شدن مردم منطقه را  فراهم نمایند .

وی در شهرستان دیلم با اشاره به اینکه  زمین‌های موجود در مناطقی نظیر محله تنوب و برخی دیگر نقاط شهر  دیلم ملی است، افزود: این زمین‌ها پس از برنامه‌ریزی و اقدام‌های انجام گرفته  توسط منابع طبیعی و تصویب طرح جامعه شهری اعم از محدوده و حریم  شهر طبق ماده ۱۰ به نام دولت جمهوری اسلامی ایران گردیده  است که کارگزاری آن در استان  به راه و شهرسازی و در ستاد به سازمان ملی زمین و مسکن می‌رسد.

نبیان اظهارداشـت:  این زمین‌ها به نام دولت جمهوری اسلامی ایران است و نمی‌توان گفت چون بیش از چندین سال افراد  در آن سکونت دارند  مالک محسوب می‌شوند و باید طبق قانون مراحل لازم را برای تملک کردن طی کنند.

وی گفت: ما قانون بالادست داریم و در زمینه واگذاری زمین نیز قانون‌گذار چهار شرط شامل قرمز نبودن فرم (ج) ، برخوردار نشدن از  هیچ امکانات دولتی  ،نداشتن سابقه سند مالکیت شخصی ،  دریافت نکردن  تسهیلات دولتی و مدت ۵ سابقه در محل سکونت را اعلام کرده است.

مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن و معاون وزیر راه و شهرسازی اجرای قانون را سرلوحه تمام اقدامات و کارهایی که در این وزارتخانه  و سازمان صورت می گیرد ، دانست و بیان کرد: در هر صورت  قانون‌گذار تکالیفی  برای ما ایجاد کرده و ما مکلف به اجرای قانون هستیم.

وی در پایان سفر یک روزه خود افزود : از هر مسیری که در استان‌ها بتوانیم انجام بدهیم تکلیف داریم به مردم کمک نماییم و مشکلات آنها را برابر با قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی حل و آمادگی داریم هر گونه تفاهمی در راستای این قوانین که به نفع مردم باشد با تمامی دستگاههای اجرایی دولتی و غیر دولتی انجام بدهیم ما تکلیف داریم که به دغدغه های مردم رسیدگی نماییم

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر

    اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات