طرح‌های آب و خاک کشور از افتخارات نظام و دولت است/ در تکمیل پروژه تونل انتقال آب رودخانه زاب به دریاچه ارومیه تسریع شود

طرح‌های آب و خاک کشور از افتخارات نظام و دولت است/ در تکمیل پروژه تونل انتقال آب رودخانه زاب به دریاچه ارومیه تسریع شود


به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون) به نقل از سایت خبری معاون اول رییس جمهور، "اسحاق جهانگیری" ظهر امروز (چهارشنبه) در جلسه بررسی آخرین وضعیت طرح‌های آبی و خاکی غرب کشور با بیان اینکه اجرای طرح‌های آبی و خاکی غرب کشور یکی از شاخص‌ترین کارهای دولت تدبیر و امید است که کمتر هم درباره آنها اطلاع رسانی شده است، گفت: طرح‌های عظیم آبی و خاکی کشور از افتخارات نظام و دولت است که با موافقت مقام معظم رهبری و برداشت 8 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی آغاز شد و باید همه تلاش خود را به کار گیریم تا این طرح‌ها تا حد امکان پیش از پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری برسند.
معاون اول رییس جمهور در این جلسه اظهار داشت: اجرای این طرح‌ها باید به‌صورت جامع پیگیری شود تا اگر سدی به بهره‌برداری رسید، شبکه‌های پایین‌دست توزیع آب آن نیز آماده شده باشد. همچنین تلاش کنید تا تونل انتقال آب رودخانه زاب به دریاچه ارومیه نیز سریع‌تر به بهره‌برداری برسد چرا که تثبیت و احیای این دریاچه یکی از برنامه‌های مهم دولت بوده و هست.
در این جلسه که رییس کل بانک مرکزی، وزیر نیرو و سرپرست وزارت جهاد کشاورزی نیز حضور داشتند، رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: همه تلاش خود را می‌کنیم تا طرح‌هایی که 8 میلیارد دلار برای اجرای آنها از صندوق توسعه ملی برداشت شده است، برای تامین مبالغی اندک نیمه تمام باقی نمانند.
وزیر نیرو نیز در این جلسه خواستار تسریع در تامین منابع مالی این طرح‌ها شد و آمادگی این وزارتخانه را در بکارگیری تمامی امکانات برای به بهره‌برداری رساندن هر چه سریعتر طرح‌های آبی و خاکی غرب کشور اعلام کرد.
در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط، مقرر شد سازمان برنامه و بودجه کشور برای تسریع در روند اجرای طرح‌های آبی و خاکی غرب کشور نسبت به تامین منابع مالی اقدام و نتیجه را گزارش کند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات