افزایش 2 برابری تولید انرژی‌ در نیروگاه سیاه بیشه

افزایش 2 برابری تولید انرژی‌ در نیروگاه سیاه بیشه

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "نیما جاویدی" ضمن تشریح اهم اقدامات سال گذشته برای آمادگی سد و نیروگاه سیاه بیشه در تابستان سال جاری افزود: ظرفیت تولید این نیروگاه در مهر و آبان امسال نسبت به ۲ سال گذشته بیش از ۲ برابر شده است، به­طوری‌که انرژی اکتیو(توان فعال یا توان حقیقی) توليد شده طي دو ماهه اول پاييز سال‌هاي 96 و 97 به‌ترتيب به میزان 98 هزار و 647 مگاوات ساعت و 146 هزار و 76 مگاوات ساعت بوده است.
وی ادامه داد: اين میزان تولید در دوره مشابه سال جاري به مقدار 195 هزار و 147 مگاوات ساعت افزايش پیدا کرده، که حاکی از افزایش نزديك به دو برابری انرژي تولیدي در این نیروگاه نسبت به 2 سال قبل است.
مدیریت بهره‌برداری سد و نیروگاه سیاه بیشه با تاکید بر رویکرد اقتصاد مقاومتی برای نگهداری، بهره برداری و حفاظت از مجموعه‌های این سد و نیروگاه و استفاده از همه توان و ظرفیت نیروهای داخلی، اضافه کرد: انجام تعميرات ساليانه واحد­ها، تأمین و تعویض آب بند شیرهای کروی، اصلاح مقاومت تجهیزات ترانسفورماتورهاي اصلي، فعاليت‌هاي انجام شده در رابطه با تصفيه روغن و كنترل اثرات زيانبار گاز H2S نيروگاه، در راستای آماده سازي واحدها جهت زمان اوج مصرف در تابستان بوده است.
وی در پایان در مورد اقدامات انجام شده جهت برنامه‌هاي آتي نيروگاه اضافه کرد: تعميرات ساليانه و حفظ آمادگي واحدها براي پيك سال 99، ساماندهي انبارها و برنامه‌هاي حوزه پايش و كنترل سدها از اهم برنامه‌هاي آتي نيروگاه است.
طرح سد و نیروگاه تلمبه ذخیره‌ای سیاه‌بیشه به‌عنوان اولین و تنها طرح تلمبه ذخیره‌ای کشور با ظرفیت 1040 مگاوات در سال 1394 همزمان با راه‌اندازي تمامي واحدها افتتاح شده و توانست به نماد عینی سازگاری با کم‌آبی در میان نیروگاه‌های کشور تبدیل شود.
این سد و نیروگاه در ۱۲۵ کیلومتری شمال تهران و 10 کیلومتری شمال تونل کندوان و در مسیر رودخانه چالوس واقع شده، دارای چهار واحد ۲۵۰ مگاواتی و ظرفیت تولید ۱۰۰۰ مگاوات است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات