دستغیب: عدم مناسب‌سازی معابر برای معلولین از اشکالات جدی مدیریت شهری ما است

دستغیب: عدم مناسب‌سازی معابر برای معلولین از اشکالات جدی مدیریت شهری ما است

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، « سید احمدرضا دستغیب » در این مراسم با گرامی‌داشت روز جهانی معلولین، گفت: تأمین شرایط لازم برای بهره‌مندی معلولین از تمامی حقوق شهروندی، وظیفه نهادهای مدیریت شهری است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
وی با انتقاد از وضعیت محورهای حمل و نقلی و پیاده‌راهی برای معلولین، تصریح کرد: متأسفانه همواره این اشکال جدی بر مدیریت شهری ما وارد است که مناسب‌سازی مسیرهای حمل و نقلی و پیاده‌راهی برای معلولین به اندازه کافی صورت نپذیرفته است.
دستغیب در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه معلولیت برای انسان‌های بزرگ محدودیت نیست، اضافه کرد: عزم و اراده‌ی یک انسان قوی، بسیار بالاتر از توانایی فیزیکی اعضای بدن او است و بر همین اساس نقص عضو نمی‌تواند مانع همت والای انسان‌های بزرگ شود.
این عضو شورای شهر شیراز معلولیت واقعی را قطع شدن ارتباط قلبی انسان با خدای خویش توصیف کرد و بیان داشت: انسانی که قلب‌اش با خدا باشد، هرگز به واسطه‌ی نقص عضو، خود را دچار ضعف و کاستی نمی‌بیند.
گفتنی است از سال 1992 میلادی، سوم دسامبر معادل دوازدهم آذرماه هجری شمسی، از سوی سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی معلولین نامگذاری شده است.

انتهای خبر/

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات