سولماز دهقانی: هدف ما از برگزاری سمپوزیوم مجسمه‌سازی در شیراز، تولید المان‌های فاخر است

سولماز دهقانی: هدف ما از برگزاری سمپوزیوم مجسمه‌سازی در شیراز، تولید المان‌های فاخر است

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، « سولماز دهقانی » در مراسم آغازین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی در شیراز با اشاره به نقش شهروندان در تحقق اهداف شورای پنجم مبنی بر اجرای طرح‌ها و پروژه‌های انسان‌محور، اظهار داشت: کلنگ‌زنی محور رمضانی، کلنگ‌زنی خط تراموا و بهره‌برداری از دوچرخه‌های اشتراکی، از جمله اقداماتی هستند که در این راستا در دستور کار روزهای پیش روی ما قرار دارند و تحقق اهداف کلان در این پروژه‌ها مستلزم همکاری و همراهی همه شهروندان است.

وی توجه به المان‌ها و نمادهای شهری شیراز را یکی از مصادیق دیگر سیاست انسان‌محوری دانست و تصریح کرد: جای خالی مجسمه‌سازی به عنوان هنری که می‌تواند در غنای المان‌ها و نشانه‌های شهری بیافزاید در شهر ما شیراز احساس می‌شود.

به اعتقاد این عضو شورای شهر شیراز، رویدادهای مجسمه‌سازی هم زمینه‌ساز تقویت شور و نشاط در شهر می‌شود و هم خروجی آن‌ها در زیباسازی شیراز متناسب با هویت تاریخی و فرهنگی این شهر نمود خواهد داشت.

خانم دهقانی با اشاره اهمیت برگزاری سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی در شیراز، خاطرنشان کرد: برگزاری سمپوزیوم مجسمه‌سازی در شیراز با دو هدف اصلی راه‌اندازی شده است؛ نخست اینکه کارگاهی با حضور اساتید درجه اول مجسمه‌سازی در شیراز شکل گیرد و دیگر اینکه خروجی این سمپوزیوم به تولید و استفاده از المان‌هایی مناسب شهر شیراز منجر شود.

** جزئیات نخستین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی شیراز

بر پایه این گزارش فراخوان نخستین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی شیراز از دوازدهم آذرماه 98 انجام شده و متقاضیان داخلی و خارجی می‌توانند تا اول بهمن ماه 98 طرح اولیه اثر خود و سایر مدارک مورد نیاز را در نشانی اینترنتی  WWW.SIS1398.COM  بارگذاری کنند.

بنا بر اعلام جمشید آراسته، دبیر هنری این سمپوزیوم، نتایج نهایی نیز پانزدهم بهمن 98 از سوی هیات داوران اعلام و 12 اثر برگزیده از سوم تا سیزدهم اسفند 98 به مدت 10 روز در قالب برپایی نمایشگاه در برابر دید عموم در شیراز ساخته خواهد شد.

قرار است تندیس‌ها در ابعاد بزرگ و حدود چهارمتری با استفاده از سنگ، چوب، فلز و یا ترکیبی از این مواد ساخته و در نهایت در 12 نقطه در معابر شهری و عمومی شهر شیراز نصب شود.

انتهای خبر/

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات