شیراز در زمینه مجسمه‌های فاخر فقیر است/ سمپوزیوم مجسمه‌سازی فرصتی برای تولید نمادهای فاخر در شیراز

شیراز در زمینه مجسمه‌های فاخر فقیر است/ سمپوزیوم مجسمه‌سازی فرصتی برای تولید نمادهای فاخر در شیراز

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، شهردار شیراز در مراسم آغازین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی در شیراز با نقد این رویکرد که مسیر تأمین رفاه شهروندان صرفاً توسعه‌ی امکانات سخت‌افزاری است، تأکید کرد: واقعیت این است که این تصور درست نیست و بیش از امکانات سخت‌افزاری، رفتار نرم‌افزاری شهروندان و حاکمان یعنی نحوه‌ی تعامل مردم با یکدیگر و همچنین مردم و حاکمیت در قبال هم است که سطح واقعی کیفیت زندگی را تعیین می‌کند.

حیدر اسکندرپور با بیان اینکه در بسیاری از کلان‌شهرها شهروندان با سرعت زیادی در میان محل زندگی و محل کار در حال تردد و رفت و آمد خسته‌کننده‌ای هستند، تصریح کرد: این در حالی است که در رویکرد جدید مدیریت شهری تلاش می‌شود که توسعه زندگی پیاده و تردد آرام و آرامش‌بخش شهروندان، مورد توجه قرار گیرد.

اسکندرپور با اشاره به رویکرد انسان‌محوری شورای پنجم گفت: ما نیز در شهرداری شیراز به اندازه توانی که داریم در این مسیر گام برمی‌داریم و تلاش می‌کنیم که شهروندان را با پیاده‌روی در شهر آشتی دهیم؛ به عنوان نمونه در حوزه حمل و نقل شهری پروژه‌های خوبی را شروع کرده‌ایم و در ماه‌های پیش رو با سرعت بهتری به آنها خواهیم پرداخت.

شهردار شیراز در عین حال با اذعان به اینکه شیراز در حوزه مجسمه‌سازی ضعف جدی دارد، تصریح کرد: شیراز در خصوص مجسمه‌هایی که مرتبط با فرهنگ و تاریخ این شهر بزرگ به شدت فقیر است و شاید قابل باور نباشد که شهری با این سابقه فرهنگی و تاریخی کم‌نظیر در زمینه المان‌های فاخر تا به این حد ضعیف است.

اسکندرپور اظهار امیدواری کرد که سمپوزیوم مجسمه‌سازی شیراز به یک اقدام ماندگار در شهر شیراز تبدیل شود و افزود: انتظار ما این است که خروجی این سمپوزیوم بین‌المللی هم تولید نمادها و المان‌های قابل توجه شهروندان باشد و هم دعوت از گردشگران ایران و جهان برای دیدن این آثار فاخر.

** جزئیات نخستین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی شیراز

بر پایه این گزارش فراخوان نخستین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی شیراز از دوازدهم آذرماه 98 انجام شده و متقاضیان داخلی و خارجی می‌توانند تا اول بهمن ماه 98 طرح اولیه اثر خود و سایر مدارک مورد نیاز را در نشانی اینترنتی  WWW.SIS1398.COM  بارگذاری کنند.

بنا بر اعلام جمشید آراسته، دبیر هنری این سمپوزیوم، نتایج نهایی نیز پانزدهم بهمن 98 از سوی هیات داوران اعلام و 12 اثر برگزیده از سوم تا سیزدهم اسفند 98 به مدت 10 روز در قالب برپایی نمایشگاه در برابر دید عموم در شیراز ساخته خواهد شد.

قرار است تندیس‌ها در ابعاد بزرگ و حدود چهارمتری با استفاده از سنگ، چوب، فلز و یا ترکیبی از این مواد ساخته و در نهایت در 12 نقطه در معابر شهری و عمومی شهر شیراز نصب شود.

انتهای خبر/

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات