تشریح اقدامات حوزه فضای سبز از سوی اکبرزاده شهردار خوی

تشریح اقدامات حوزه فضای سبز از سوی اکبرزاده شهردار خوی

تشریح اقدامات حوزه فضای سبز از سوی اکبرزاده شهردار خوی


محرم اکبرزاده در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی اظهار داشت: با توجه به لزوم توجه به کاهش میزان آب مصرفی در فضای سبز اقدامات مختلفی از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و تغییر الگوی کشت در فضای سبز شهری در حال اجراست.

شهردار خوی افزود: حفظ و نگهداری فضای سبز شهری، توسعه و ارتقای سرانه فضای سبز، تولید نیازهای لازم برای کاشت فضاهای سبز سطح شهر، توسعه آبیاری تحت فشار و جداسازی شبکه آبیاری فضای سبز از آب شرب شهری از جمله اهداف و اقدامات اساسی فضای سبز شهرداری است .


وی اضافه کرد: جایگزینی گیاهان چند ساله بومی و حذف تدریجی گیاهان پر مصرف، درختچه و گلهای دائمی به جای گلهای فصلی در میادین و فضاهای سبز شهری از اقداماتی است که در خصوص کاهش مصرف آب اجرا شده است .

اکبرزاده  با اشاره به سایر اقدامات فضای سبز شهرداری تصریح کرد:  543 هزار بوته گل فصلی و 36900 اصله انواع درخت در 7 ماهه سال 98 پرورش و در سطح شهر کاشته شده است.


شهردار خوی گفت: بیش از 16360 گلدان گل و نهال بصورت رایگان برای شهروندان اهدا شده و 2650 گلدان انواع گل های آپارتمانی از سوی فضای سبز شهرداری تولید شده است.


وی خاطر نشان ساخت: اصلاح بیش از 40000متر مربع بستر کشت گیاهان و اصلاح بیش از 45000 متر مربع آبخوری پای درخت های وسط بلوار و فضاهای سبز سطح شهر برای ذخیره سازی بیشتر و بهتر آب و مناسب سازی بافت و ساختمان خاک جهت مقاوم سازی گیاهان به کم آبی از دیگر اقدامات فضای سبز شهرداری بوده است .

شهردار خوی همچنین اذعان داشت: اجرای آبیاری تحت فشار یکی از مهمترین اقدامات شهرداری در حوزه فضای سبز بوده و در سالهای اخیر برنامه ریزی لازم برای توسعه شبکه آبیاری قطره ای در بخش های مختلف فضاهای سبز بویژه در تفرجگاه پارک کوهستانی و تپه شهدای گمنام صورت گرفته است.



اکبرزاده گفت: جدا سازی بیش از 70 درصد آب خام از آب شرب شهری از مهمترین اقدامات دیگر صورت گرفته در حوزه فضای سبز و ساماندهی آبیاری پارکها، بوستانها و فضای سبز شهری است .

وی اضافه کرد: هرس درختان سطح شهر نیز در مقاطع مختلف سال بویژه هرس های پاییزی انجام شده و بیش از 840 اصله درخت هرس صورت گرفته است.

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

لینک اصل خبر در سایت شهرداری خوی

    منبع خبر

    شهرداری خوی

    شهرداری خوی

    شهرداری خوی یک شهرداری در شهر خوى می باشد

      نظرات