سهم ۳۴ درصدی مسائل محیط زیستی، فرهنگی و اقتصادشهری از سند چشم انداز شهرداری

سهم ۳۴ درصدی مسائل محیط زیستی، فرهنگی و اقتصادشهری از سند چشم انداز شهرداری

به گزارش شهریار، مرتضی موحدنیا در گفتگو با برنامه تلویزیونی «تبریزیم» تدوین برنامه برای مدیریت شهر را الزامی دانست و اظهار داشت: در دوره پنجم شورای شهر تبریز این موضوع در راس برنامه‌های شهرداری قرار گرفته و برنامه محور کار می‌کنیم.

موحدنیا با بیان اینکه سال ۹۷ برای نخستین بار سند چشم انداز شهرداری تبریز تهیه شد، افزود: در این چشم انداز، انسان محوری بسیار مورد توجه قرار گرفته که در راس این مباحث نیز مسائل زیست محیطی قرار دارد.

او ادامه داد: در این برنامه ۱۲ ساله شهرداری خود را ملزم دانست یک برنامه میان مدت ۵ ساله نیز با بهره گیری از اساتید دانشگاه و کارکنان مرکز پژوهش‌های شهرداری با چهار هزار و ۲۸ ساعت کار کارشناسی تهیه و تدوین کند.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار تبریز خاطرنشان کرد: این برنامه ۱۴۴ حکم تخصصی دارد. هسته اصلی این احکام بحث‌های زیست محیطی، فرهنگی و اجتماعی و اقتصاد شهری است. برنامه یک ساله نیز برشی از همین برنامه پنج ساله خواهد بود.

موحدنیا یادآور شد: شهرداری نهاد عمومی و مورد توجه مردم بوده و انتظارات مردم بسیار بالاست که امروز با برنامه ریزی شهرداری از تصمیمات فردی دور شده و با برنامه عمل خواهد شد.

او با اشاره به ثبات این برنامه و عدم تغییر آن در پی مدیران مربوطه، اظهار داشت: برنامه بر اساس سلایق افراد تغییر نخواهد کرد بلکه اشخاص باید خود را با این برنامه تطبیق دهند. میزان موفقیت آمیز بودن یک مدیر بر حسب پیشبرد آن برنامه خواهد بود.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار تبریز انسان محور بودن را یکی از اصلی ترین ارکان این برنامه دانست و گفت: یکی از  شاخص های تدوین برنامه میزان شهروند محور بودن آن برنامه است. بر همین اساس به شهروندان اعلام کردیم که پیشنهادات خود را ارائه دهند که پیشنهادات زیادی برای ما ارسال شد.

موحدنیا ادامه داد:هنگام تدوین این برنامه عملکرد ۱۰ سال گذشته شهرداری را بررسی کرده ایم که با وضعیت فعلی اقتصادی جامعه تطبیق داده شده و برای آینده برنامه تدوین یافته است.

او یادآور شد: شاید در گذشته تنها در یک محور مثل حوزه عمرانی و احداث زیرگذر و روگذر در سطح شهر عمل کرده ایم ولی از محله محوری غفلت کرده ایم. امروز شهرداری از پتانسیل محلات استفاده کرده است. مثلا از فضاهای سبز برای پارک های محله ای بهره گرفته است.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار تبریز از تحقق ۸۰ درصدی بودجه شش ماهه نخست سال ۹۸ خبر داده و افزود: خوشبختانه شهردار محترم تبریز ستاد عالی بودجه را تشکیل و دستور تدوین بودجه ۹۹ را صادر کرده اند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات