لیلا دودمان در بازدید شبانه از میدان میوه و تره‌بار شیراز؛ نرخ‌گذاری و نظارت‌ها، روی کاغد مانده است!

لیلا دودمان در بازدید شبانه از میدان میوه و تره‌بار شیراز؛ نرخ‌گذاری و نظارت‌ها، روی کاغد مانده است!

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، در پی اعتراضات برخی شهروندان در خصوص افزایش ناگهانی قیمت تعدادی از اقلام میوه و صیفی‌جات، یک عضو شورای شهر شیراز، به همراه معاون فرماندار شیراز، رییس سازمان میادین میوه و تره‌بار و رئیس سازمان حمل و نقل بار شهرداری شیراز، از وضعیت بازار میوه و تره‌بار در زمان حمل بار بازدید کردند.
دکتر «لیلا دودمان» در حاشیه این بازدید شبانه که تا ساعت 2 بامداد ادامه یافت، با تاکید بر اینکه وظیفه سازمان میادین شهرداری نظارت بر فعال بودن میدان و همچنین ارائه‌ی خدمات امور شهری است، افزود: با این حال نظارت بر ساعت فعالیت، ورود و خروج و به طور کلی ساماندهی میدان از وظایف ذاتی سازمان میادین است که بر اساس وعده‌ی رئیس این سازمان تا دو ماه اینده با جدیت محقق خواهد گرفت.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز با انتقاد از نحوه‌ی نرخ‌گذاری اقلام میوه و تره‌بار، اذعان کرد: اتحادیه میوه و تره‌بار روزهای یکشنبه نرخ‌گذاری هفتگی را با حضور مسئولان مربوطه در میدان میوه انجام می‌دهد اما واقعیت این است که این نرخ‌گذاری صرفاً بر روی کاغذ صورت می‌گیرد و به صورت واقعی محقق نمی‌شود.
خانم دودمان با بیان اینکه برخی افراد بارندگی شدید و عدم برداشت محصول را دلیل افزایش قیمت‌های میوه و تره‌بار عنوان می‌کنند، اظهار داشت: در عین حال با توجه به اینکه در باور عمومی افزایش قیمت بنزین به عنوان دلیلی بر افزایش قیمت‌ها تلقی می‌شود، فرمانداری و سازمان میادین شهرداری شیراز با جدیت بیشتری پیگیر این موضوع شدند.

** بازدید شبانه‌ای که خبری از حضور مأموران تعزیرات نشد!

عضو ناظر و نماینده شورا در سازمان ساماندهی میادین و مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری شیراز، با اشاره به مصوبه کارگروه مشترک فرمانداری و سازمان میادین شهرداری شیراز مبنی بر نظارت دائمی اداره تعزیرات و حضور مستمر آنان در میادین میوه، تصریح کرد: با وجود اینکه بر مبنای این مصوبه مهم، مبنای حضور مأموران تعزیرات در میادین میوه و تره‌بار ساعت یک نیمه شب تعیین شده بود، اما در بازدید شبانه ما از تنها میدان میوه و تره‌بار شیراز، شاهد حضور کارشناسان تعزیرات نبودیم.
خانم دودمان معتقد است با حضور دائمی نیروهای سازمان‌های صمت و تعزیرات حکومتی در میدان میوه و تره‌بار، ساماندهی این میدان و نظارت دائمی بر نرخ‌گذاری‌ها، فروشندگان و وانت بارها، می‌توان قیمت‌ها را در این شرایط ناگوار معیشتی، تا حدودی کنترل و رضایت‌مندی حداقلی شهروندان حاصل شود.
این عضو شورای شهر شیراز در پایان همچنین از آمادگی سازمان میادین شهرداری شیراز به منظور اختصاص مکانی به سازمان تعزیرات برای استقرار دائمی نیروهای آنان در میدان با هدف کنترل و نظارت بر نرخ‌گذاری و کنترل قیمت‌ها خبر داد.
انتهای خبر/

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات