ایجاد تونل نور در رشت/ تقویت رصد خانه کوشیار گیلانی رشت

ایجاد تونل نور در رشت/ تقویت رصد خانه کوشیار گیلانی رشت

رئیس ڪمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت خبر داد:
ایجاد تونل نور در رشت/ تقویت رصد خانه کوشیار گیلانی رشت
ایجاد تونل نور در رشت/ تقویت رصد خانه کوشیار گیلانی رشت
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت از ایجاد تونل نور در رشت با هدف ایجاد نشاط در شهروندان و جذب گردشگر خبر داد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای شهر رشت فاطمه شیرزاد اظهار ڪرد: تونل نور در برخی از شهرهای ڪشور ایجاد و این اقدام با استقبال فراوانی از سوی مردمان آن شهر و گردشگران مواجه شده و به ‌طور یقین ایجاد تونل نور در رشت نیز با استقبال خوبی مواجه می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه باید به علایق نوجوانان و جوانان شهر توجه شود افزود: علم نجوم از جمله علومی است که طرفداران فراوانی بالاخص در رده های سنی نوجوان و جوان در رشت دارد و انتظار می‌رود برخی از دیوارنگاری‌ها در رشت با محوریت علم نجوم انجام شود.
شیرزاد با تاکید به اینکه ازفعالیت انجمن نجوم در رشت باید حمایت شود بیان کرد: رصدخانه ڪوشیار گیلانی در ڪنار تالاب عینڪ رشت با هزینه‌های هنگفت احداث شد و در حال حاضر بدون استفاده به حال خود رهاشده است.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت از حضور و فعالیت انجمن نجوم ثاقب در رصدخانه ڪوشیار گیلانی خبر داد و خاطرنشان ڪرد: با توجه به اینڪه سالیان طولانی است ڪه از مجموعه رصدخانه ڪوشیار گیلانی به‌درستی استفاده‌نشده یقیناً با حضور انجمن نجوم ثاقب در این مجموعه ، ضمن حمایت از رصدخانه می‌توانیم شاهد استفاده بهینه از آن باشیم.
وی با اشاره به اینڪه فعالیت ارزنده انجمن نجوم ثاقب، اثبات‌شده است، تصریح ڪرد: خانواده‌ها با اطمینان خاطر فرزندان خود را برای آموزش به این انجمن می‌فرستند و یقیناً با حضور و فعالیت این انجمن در رصدخانه ڪوشیار گیلانی، می‌توانیم این مرڪز را بهتر به علاقه‌مندان معرفی و فعالیت‌های خوبی در آن انجام دهیم.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات