مشارکت مرکز همکاری‌های خاورمیانه ژاپن با وزارت نیرو برای برگزاری دوره‌های تخصصی آب و برق/ بررسی همکاری‌ها در زمینه کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌ها

مشارکت مرکز همکاری‌های خاورمیانه ژاپن با وزارت نیرو برای برگزاری دوره‌های تخصصی آب و برق/ بررسی همکاری‌ها در زمینه کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌ها

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمدعلی فرحناکیان" در حاشیه برگزاری همایش مرکز مدیریت منطقه آب شهری در تهران با هیروتو مدیرعامل مرکز همکاری‌های خاورمیانه ژاپن درخصوص برگزاری دوره‌های آموزشی و سمینارهای تخصصی با حضور مربیان و اساتید ژاپنی دیدار و گفتگو کرد.
وی در این رابطه گفت: بر اساس مذاکرات انجام شده قرار است با همکاری طرف ژاپنی در سال ۲۰۲۰ میلادی پنج دوره آموزشی و 6 سمینار تخصصی در حوزه آب و برق اجرا کنیم.
فرحناکیان با اشاره به اینکه عناوین دوره‌ها در اختیار طرف ژاپنی قرار گرفته است، افزود: قرار است پس از تایید طرف ژاپنی و اعلام به ایران، حداکثر ظرف یک ماه برنامه زمانی مشخص برای اجرای منظم دوره‌ها در سال ۲۰۲۰ را ارائه و سپس اجرای دوره‌ها را آغاز کنیم.
مشاور وزیر نیرو در امور بین‌الملل گفت: همچنین توافق کردیم که علاوه بر اجرای دوره‌های آموزشی در ژاپن بتوانیم به منظور بهره مندی بیشتر متخصصان، از حضور مربیان و اساتید ژاپنی در کشورمان استفاده کنیم.
سرپرست مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی صنایع آب و برق با اشاره به موضوع گرمایش کره زمین و استفاده از تجربیات ژاپن در این زمینه اظهار کرد: در این نشست در راستای کمک به کاهش مصرف انرژی درخصوص احداث ساختمان‌های بدون استفاده از انرژی‌های فسیلی و دارای سیستم گرمایش، سرمایش و تهویه برای ایجاد یک ساختمان به عنوان نمونه در یکی از مراکز دانشگاهی ایران توافق کردیم.
وی در پایان، بررسی و سنجش دقیق میزان اثرگذاری دوره‌های آموزشی با همکاری طرف ژاپنی را از دیگر توافق انجام شده در این نشست عنوان کرد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

منبع خبر

وزارت نیرو

وزارت نیرو

وزارت نیرو

    نظرات