600 واحد مسکن مهر قم مشکل قضایی دارد.

600 واحد مسکن مهر قم مشکل قضایی دارد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری ضمن اعلام خبر فوق افزود: کل تعهد استان قم برای احداث مسکن مهر در کلان‌ شهر قم ۴۳ هزار و ۵۰۴ واحد بود و تاکنون ۴۲ هزار و ۶۲۰ واحد آن تکمیل و افتتاح ‌شده است .

وی اضافه کرد: از تعداد تعهد کل استان، ۸۸۴ واحد باقی ‌مانده که ۶۰۰ واحد آن با وجود تکمیل شدن، به دلیل مشکل قضایی جزو آمار طرح‌ های تکمیل‌ شده قرار نمی‌گیرد .

وی با بیان این‌که ۲۸۴ واحد نیز در مرحله ساخت و تکمیل می ‌باشد، ادامه داد: از این تعداد واحد باقی‌ مانده مسکن مهر، ۹۰ واحد مراحل پایانی عملیات عمرانی خود را پشت سر گذاشته است و فقط ۱۹۴ واحد ناتمام است که امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسد .

صبوری در خصوص پرونده‌ های قضایی نیز گفت: تعاونی ایجادسازان میثاق با ۱۰۸ واحد، مهر ۹ با ۲۲۴ واحد، مهر ۴۷ با ۱۲۲ واحد و تعاونی طاها با ۱۹۰ واحد، تعاونی ‌هایی هستند که پرونده ‌های آن ‌ها در مراجع قضایی در نوبت پیگیری است .

وی بیان کرد: افتتاح ۱۹ هزار و ۸۲۵ واحد مسکن مهر قم در دولت ‌های یازدهم و دوازدهم بوده است که این رقم معادل ۵۰ درصد واحدهای مسکن مهر استان است .

وی ادامه داد: تاکنون ۱۷ هزار و ۹۳۸ سند برای واحدهای مسکن مهر، واحدهای خود مالک، بافت فرسوده، اجاره‌داری ۵ ساله و اجاره‌ داری ۹۹ ساله قم صادرشده و ۲۳ هزار واحد نیز فاقد سند مالکیت می ‌باشد .

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی قم، طرح‌ هایی از جمله احداث ۱۷ مدرسه، هفت مسجد، یک پاسگاه نیروی انتظامی، مراکز تجاری، ورزشی و درمانی در شهرک پردیسان انجام شده ‌است .

وی خاطرنشان کرد: با وجود احداث ۴۳ هزار واحد مسکن مهر و ۴۵ هزار واحد خانه خالی، اما ۱۴۷ هزار خانوار اجاره‌ نشین در شهر قم وجود دارد .

وی در ادامه با اشاره به اینکه طبق سرشماری سال ۹۵ در استان ۴۵ هزار واحد خانه خالی وجود دارد، گفت: مطابق سرشماری انجام شده در سال ۹۵، ۵۰ درصد شهروندان مالک، ۳۹درصد مستاجر و ۱۰ درصد باقی‌مانده جزو سایرین هستند .

صبوری اضافه کرد: استان قم در حوزه مالکیت، رتبه ۳۰ و در حوزه استیجاری، رتبه سوم در کشور را به خود اختصاص داده است .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان قم

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان قم

    اداره کل راه و شهرسازی استان قم یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات