افزایش ۳۱ درصدی صادرات سیمان از بندر خرمشهر

افزایش ۳۱ درصدی صادرات سیمان از بندر خرمشهر

www.BanaNews.irمعاون دریایی و بندری اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر از افزایش ۳۱/۹ درصدی صادرات سیمان در سه ماهه نخست سال جاری از طریق اسکله‌های این بندر خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) شاهین ترکپور با اعلام اینکه در بهار امسال ۱۵۵هزار و ۳۸۲ تن سیمان صادر شده است، گفت: این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته، میزان صادرات سیمان به خارج از کشور ۱۱۷ هزار و ۷۸۷ تن بوده است. وی با بیان اینکه در سال گذشته تنها سیمان بهبهان از طریق بندر خرمشهر به خارج از کشور صادر می‌شد، گفت: در حال حاضر به غیر از سیمان بهبهان، سیمان سپاهان و سیمان خوزستان نیز به صادرات از طریق این بندر اضافه شده‌اند.

ترکپور تصریح کرد: پیش‌تر با توجه به نیاز مصرف داخلی سیمان، از سوی دولت، مقدار صادرات سیمان از کارخانجات به خارج از کشور معین و محدود شده بود که در حال حاضر با برداشته شدن این سقف از سوی دولت، سقف صادرات سیمان نامحدود است.

معاون دریایی و بندری اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر همچنین از افزایش تقاضای واردات سیمان توسط کشور عراق خبر داد و یادآور شد: همکاری و اهتمام ارگان‌های ذی‌ربط در امر افزایش صادرات سیمان به کشور‌های هدف بسیار تاثیرگذار بوده است.

 

 

 

    نظرات