رعایت حریم رودخانه خسارات سیل را به حداقل می‌رساند

مدیر رودخانه ها وسواحل آب منطقه ای هرمزگان گفت : رعایت حریم رودخانه خسارات سیل را به حداقل می‌رساند وعدم رعایت حریم رودخانه‌ها در ساخت و ساز منجر به بروز خسارت عمده در زمان وقوع سیل می‌شود .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای هرمزگان : در نشستی که با حضور فرماندار رودان به منظور ساماندهی رودخانه های این شهرستان در محل امور آب رودان برگزار شد، مدیر رودخانه ها و سواحل آب منطقه ای هرمزگان با اشاره به عدم رعایت حریم رودخانه‌ها در ساخت و ساز که منجر به بروز خسارت عمده در زمان وقوع سیل می‌شود اظهار کرد: تعیین حریم و بستر رودخانه‌ها و اعمال مدیریت مناسب و مستمر به منظور جلوگیری از تعرض به حریم رودخانه‌ها با جدیت دنبال می‌شود.

صلاح الدین رحیمی ساخت و سازها در حریم رودخانه ها را ممنوع خواند و بیان داشت : طبق قوانین، افراد نباید به حریم رودخانه ها تجاوز کنند و بر همین اساس نیز قانون حد بستر و حریم رودخانه ها را به طور مشخص تعیین و تعریف کرده؛ بنابراین کسانی که اقدام به تصرف و ساخت و ساز در حریم رودخانه ها می کنند با آنها باقطعیت برخورد می شود .

رحیمی محافظت و نگهداری از حریم رودخانه ها را یکی از وظایف شرکت آب منطقه ای برشمرد و خاطرنشان کرد: شرکت آب منطقه ای هرمزگان از هیچ کوششی برای حفظ بستر رودخانه ها دریغ نمی کند و در صورت مشاهده هرگونه تعرض، با متصرفان ، قاطعانه برخورد خواهد کرد.

وی به تعرض حریم و بستر رودخانه ها در برخی نواحی استان اشاره کرد و گفت: متأسفانه حریم و بستر رودخانه ها مورد تعرض عده ای قرار گرفته که البته این شرکت علیه آنها در مراجع قضایی اقامه دعوی کرده و پرونده ها در حال رسیدگی است.

وی با تأکید بر اینکه رعایت نکردن حریم رودخانه ها مهمترین دلیل ایجاد سیلاب است،‌ گفت: ساخت و سازها در حریم رودخانه ها موجب از بین رفتن پوشش گیاهی، بی تأثیری آب در خاک و در نتیجه وقوع سیلاب و به وجود آمدن شرایط بحرانی می شود.

در ادامه این نشست فرماندار رودان با اشاره به اینکه سیل یکی از حوادث طبیعی است که سالانه خسارت‌های زیادی به مردم و جامعه وارد می کند گفت : شناخت عوامل مؤثربر پیش آمدن بلاها ی طبیعی وحوادث غیرمترقبه برای کلیه افرادجامعه وشوراها و دهیارن به عنوان مدیران روستایی وهمچنین نحوه برخورد بااین بلاها درهنگام وقوع وپس ازوقوع می تواند موجب کاهش خسارت ها وبهبود روندکمک وترمیم خرابی ها باشد

مصطفی غلامپورافزود  : متاسفانه در برخی مناطق تصرف در حریم و بستر رودخانه‌ها توسط ساکنان محلی صورت گرفته‌ که این کار در زمان وقوع سیلاب می‌تواند موجب بروز حوادث ناگوار شود.

وی با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه ها،‌ یادآور شد:‌ لازم است متولیان امر با هر فرد و مقامی که اقدام به ساخت و ساز غیرقانونی در حریم رودخانه ها می کند برخورد جدی و قاطع داشته باشند.

در پایان این نشست مدیر امور آب رودخانه ها وسواحل ضمن تقدیر از فرماندار رودان در زمینه احیاء وتعادل بخشی منابع

آبی این شهرستان خواستارهمکاری دهیاران وشوراها جهت ﺭﻓﻊ ﺗﺼﺮﻑ ﺣﺮﻳﻢ ﻭﺑﺴﺘﺮ ﺭﻭﺩﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎ واقدامات پیشگیرانه ، آگاهی دادن به مردم وهمکاری با مدیران دستگاه‌های اجرای شد .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات