آغاز عملیات لایروبی و ساماندهی رودخانه کلات

با حضور نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی عملیات اجرایی ساماندهی و لایروبی رودخانه کلات آغاز شد؛ این پروژه در راستای عبور ایمن سیلاب از داخل شهر کلات اجرایی گردید.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی در بازدید از رودخانه کلات با توجه به اهمیت رودخانه کلات در هنگام بارندگی های شدید و احتمال تخریب منازل و خطرات جانی برای شهروندان لایروبی و ساماندهی این رودخانه را از اولویت های شرکت آب و منطقه ای خراسان رضوی ذکر کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، محمد علایی افزود: سال گذشته 580 متر با ارتفاع 3متر و 13میلیارد ریال بستر این رودخانه لایروبی و دیوار کشی شد.

وی یادآور شد: امسال بر اساس بررسی ها ی کارشناسی ضروری بود که مجدد برخی از قسمت های رودخانه لایروبی،ساماندهی و دیوار کشی شود تا شاهد تخریب منازل و خطرات جانی در این شهرستان نباشیم.

علایی تصریح کرد: به منظور عملیات تکمیلی لایروبی بستر رودخانه کلات 2.5میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است که از این مبلغ 900 میلیون تومان  تامین اعتبار در سال جاری تخصیص یافت.

وی یادآور شد: براساس گزارش های مشاوران شهرداری،معاون عمرانی شهرداری، امور آب و فرمانداری کلات 5 منطقه حساس این شهرستان  که احتمال تخریب منازل و خطرات جانی برای شهروندان در اثر سیلاب ها و سیل محتمل بود شناسایی و در این راستا تمهیدات لازم و ضروری اتخاذ شد.

شایان ذکر است بعد از عملیات اجرایی ساماندهی و لایروبی رودخانه کلات جلسه شورای اداری شهرستان کلات با حضور دکتر پژمان فر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اداری کلات و تعدادی از مدیران عامل و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان در فرمانداری این شهر برگزار شد.

در این مراسم محمد علایی، با اشاره به جایگاه مهم و منحصرب ه فرد مرزنشینان در تامین امنیت کشور گفت: مردمان مرزنشین حافظان اصلی امنیت کشور هستند؛ لذا رسیدگی به مشکلات آنان و تلاش در جهت مرتفع کردن آنها وظیفه تمامی مسئولان است.

وی با اشاره به طبیعت منحصر به فرد منطقه کلات گفت: جذب سرمایه گذار برای ایجاد اشتغال جوانان منطقه و توسعه اقتصاد آن باید با تهیه مدل مالی با بررسی تمامی جوانب انجام گیرد که اولویت واگذاری برای سرمایه گذاری در سدهای منطقه با مردم شهرستان کلات خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی افزود: یازده سد در سطح استان از طریق فراخوان عمومی جهت جذب سرمایه گذار در برنامه واگذاری قرارداد که پس از طی تشریفات قانونی سدها جهت بحث های گردشگری، تفریحی، ماهیگیری، قایق سواری، ساخت مجموعه اقامتی و رفاهی واگذار خواهد شد.

علایی اظهار امیدواری کرد با رونق اقتصادی در بخش آب شاهد راه اندازی بازار آب در سطح استان به عنوان اولین شرکت در سطح کشور باشیم که خود بهره برداران بتوانند آب مازاد از نیاز خود در پروانه بهره برداری را در یک فضای عادلانه مبادله نمایند.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات