سطح زیر کشت محصولات زمستانه شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان افزایش یافت

سطح زیر کشت محصولات زمستانه شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان افزایش یافت

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "یعقوب کرمی" گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 44 درصد افزایش کشت را نشان می‌دهد.
وی شرایط خشکسالی شدید نیمه اول سال 97 و پربارشی نیمه دوم سال گذشته را یادآور شد و افزود: با تمهیدات پیش‌بینی شده در سازمان آب و برق خوزستان و شرکت، پیش‌بینی می‌شود امسال سطح زیر کشت محصولات زراعی زمستانه به بیش از 58 هزار هکتار افزایش یابد.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری ناحیه شمال خوزستان با اشاره به برنامه‌ریزی تامین آب اراضی کشاورزی منطقه و تداوم عقد قرارداد آب محصولات زمستانه تا 16 دی ماه سال جاری تاکید کرد: مراجعه به‌موقع کشاورزان جهت عقد قرارداد آب محصولات زمستانه می‌تواند باعث خدمات بهتر به کشاورزان در زمینه تامین و توزیع آب زراعی شود.
کرمی سطح زیر کشت قراردادهای تابستانه امسال را نیز بیش از 30 هزار و 537 هکتار اعلام کرد و گفت: در تابستان سال 97 به‌دلیل خشکسالی شدید حدود 19 هزار و 715 هکتار قرارداد محصولات تابستانه ثبت شد.
در منطقه شمال خوزستان در فصول مختلف، انواع محصولات زراعی و باغی با بهره‌گیری از کانال‌های مدرن آبیاری کشت می‌شود که در این میان سطح زیر کشت گندم، ذرت، صیفی‌جات، سبزیجات، باغات مرکبات و چغندرقند قابل توجه است.
شرکت بهره‌برداری شمال خوزستان با بیش از 18 هزار مشترک، مديريت تامين و توزیع آب در زمین‌های کشاورزی محدوده شبكه‌هاي آبياري دز و کرخه شمالی را بر عهده دارد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات