بیانیه دکتر احمد رمضانپور در خصوص گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو

بیانیه دکتر احمد رمضانپور در خصوص گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو

بیانیه دکتر احمد رمضانپور در خصوص گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو
بیانیه دکتر احمد رمضانپور در خصوص گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو
نماینده ادوار مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و منتخب اول شورای اسلامی شهر رشت با تسلیت سالروز وفات حضرت معصومه(س) با اشاره به مناسبت 16 به عنوان روز دانشجو، از جایگاه و تاثیر خاص دانشگاه در بزنگاههای سیاسی تقدیر کرد و طی بیانیه ای از شهدای این قشر تجلیل کرد.در این بیانیه آمده است:


بسم الله الرحمن الرحیم


به طور حتم 16 آذر، یکی از روزهای افتخار آفرین برای ایران و نماد مبارزه با استکبار جهانی است که در آن، جوانان غیور، آزاده و آگاه پرچمِ بیزاری از استبداد و استکبار را بار دیگر برافراشته و با خون مبین خود، بیرق آزادی خواهی را به اهتزاز درآوردند.

در چنین روزی مهدی شریعت رضوی، مصطفی بزرگ نیا و احمد قندچی، در اعتراض به سفر نیکسون به ایران و اعطای دکترای افتخاری به وی در دانشگاه تهران، در برابر گلوله های رژیم منحوس پهلوی، سینه سپر کردند و عهدنامه خود با اسلام و مبارزه با ظالمان را با سرخی خونشان امضاء کردند تا پایه های زنگار گرفته حکومت 2500 ساله طاغوت به لرزه بیفتد.

دانشجو نماد بیداری و مظهر تحولات اساسی در جامعه است و تحقق آرمان آزادی و عدم سلطه پذیری بواسطه حضورِ پای کارِ همین جوانان پرشور معنی پیدا می کند.

16 آذر، یادآور رشادت دانشجویان در برهه های مختلف تاریخی این مرز و بوم و روز تکریم از این قشر نخبه جامعه است. چشمه جوشان استعدادی که همچنان خروشان و سرزنده است و هر زمان که نیاز باشد با وجود خویش درخت آزادی را آبیاری می کنند.

اینجانب ضمن پاسداشت 16 آذر و تبریک این روز به آحاد دانشجویان، به ویژه دانشجویان فرهیخته شهر رشت، از خداوند متعال درخشش روز افزون و تعالی این قشر تاثیرگذار را از خداوند متعال مسئلت دارم.

احمد رمضانپور نرگسی
نماینده ادوار مجلس و عضو شورای اسلامی شهر رشت
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات