رفع مشکل کیفی آب شرب 53 روستای استان...

رفع مشکل کیفی آب شرب 53 روستای استان...

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی خبرداد:

رفع مشکل کیفی آب شرب 53 روستای استان

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی، از رفع مشکل کیفیت آب شرب 53 روستای استان خبر داد.

صابر خسروزاده با اعلام اینکه 117 روستای استان از نظر کیفیت آب شرب با مشکل مواجه بودند، اظهار داشت: در 53 روستای دارای مشکل، با نصب پکیج تصفیه در مجتمع های آبرسانی، خرید و نصب 15 دستگاه پکیج تصفیه آب نقطه ای و حفر و تجهیز چاه جدید و جایگزینی آن با منشا قبلی نسبت به رفع مشکل اقدام شده است.

وی افزود: برای رفع مشکل 64 روستای باقیمانده نیز اعتباری بالغ بر یکهزار و 100 میلیارد ریال پیش بینی شده که در مراحل تخصیص اعتبار و یا واگذاری به بخش خصوصی از طریق استانداری است.

وی گفت: برای تامین آب شرب سالم و بهداشتی این تعداد روستا تا زمان تخصیص اعتبار، اقداماتی از قبیل خارج نمودن منابع آبی نامطمئن و تامین آب از منابع همجوار با وضعیت مطلوب کیفی، اتصال به مجتمع های آبرسانی با کیفیت بهتر، حفر و تجهیز چاه های با کیفیت مناسب و کمیت پایدار و تامین آب شرب برخی روستاها از آب شهری به مرحله اجرا گذاشته شده است.

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی، شاخص مطلوبیت میکروبی آب در روستاهای استان را 99/69 درصد اعلام و اظهار کرد: برای افزایش کیفیت آب شرب روستاهای استان، یکهزار و 48 سامانه کلرزنی مایع و گازی در سطح روستاهای استان فعال است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب روستایی استان آذربایجان غربی

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان آذربایجان غربی

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان آذربایجان غربی

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان آذربایجان غربی یک شرکت در شهر ارومیه می باشد

      نظرات