طرح صدور کدپستی برای هر واحدمسکونی

طرح صدور کدپستی برای هر واحدمسکونی

www.BanaNews.irمدیران شرکت ملی گاز و اداره پست دوشنبه گذشته به جلسه کارگروه ساماندهی املاک و مستغلات دعوت شدند تا ضوابط جداسازی کنتورهای گاز هر واحد مسکونی و همچنین تجهیز هر آپارتمان به یک کدپستی مورد بررسی قرار بگیرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مدیر سابق پروژه سامانه رهگیری معاملات مسکن و عضو کنونی کارگروه ساماندهی املاک در‌این باره به دنیای اقتصاد گفت‌: به طور یقین ۱۰ گزینه برای شناسایی دقیق هر محصول در نظر گرفته می‌شود و کاربر از ‌اینکه از همه گزینه‌ها اطلاع داشته باشد احساس رضایت بیشتری دارد تا ‌اینکه فقط از ۳ گزینه آن اطلاع داشته باشد، حال اعضای کارگروه ساماندهی املاک و مستغلات تصمیم دارند برای صدور کدرهگیری برای هر واحد، تمام جزئیات مربوط به ملک را بطور اختصاصی درکد رهگیری عنوان کنند تا از یک سو شناسایی ملک کامل‌تر باشد و از طرف دیگر اطلاعات آن جامع باشد، اما مساله‌ای که در ‌این رابطه مشکل ‌ایجاد کرده ‌این است که اکثر واحدهای یک آپارتمان یا مجتمع و حتی برج از یک کدپستی یا یک کنتور گاز مشترک برخوردار هستند، در حالی که به عقیده کارگروه ساماندهی املاک و مستغلات هر یک از ‌این خدمات باید برای هر واحد به صورت مجزا در نظر گرفته شود تا هر واحد از یک شناسنامه اختصاصی از لحاظ جزئیات بهره‌مند شود.

محمدرضا اعوانی درباره کد پستی املاک مسکونی، افزود‌: کارگروه در نظر دارد که هر واحد مسکونی به طور مجزا از یک کدپستی برخوردار باشد؛ در صورتی که در حال حاضر کلیه واحدهای یک مجتمع از یک کد پستی برخوردار هستند یا ‌اینکه قبوض آب، برق یا گاز برخی از واحدها در نقاط دور دست فاقد کدپستی است.

این عضو کارگروه در ادامه اظهار کرد‌: از طرف دیگر از شرکت گاز انتظار می‌رود تا برای هر واحد مسکونی یک کنتور جداگانه نصب کند نه ‌اینکه کل واحدهای یک مجتمع از یک کنتور گاز مشترک بهره‌مند باشند.

وی تاکید کرد‌: هدف اصلی از‌این اقدامات کارگروه ساماندهی املاک و مستغلات تکمیل پایگاه اطلاعات ملکی است تا زمانی که کدرهگیری برای ملک معامله شده صادر می‌شود، وضعیت سایر خدمات وابسته به آن ملک که قرار است به مالک جدید منتقل شود نیز مشخص باشد.

محمدرضا اعوانی همچنین درباره عملکرد اتحادیه املاک با سازمان تعزیرات برای کنترل نرخ اجاره، گفت‌: از هفته گذشته اتحادیه املاک و مستغلات کشور، ۱۰ خودرو در اختیار ماموران سازمان تعزیرات قرارداده تا آنها هر روز از میزان اجاره بها در بازار اجاره مسکن گزارش تهیه کنند.

این عضو کارگروه ساماندهی املاک و مستغلات تصریح کرد‌: طرح کنترل بازار اجاره تا حدودی موفق بوده، اما اگر بخواهیم معضلات در بازار اجاره سریع و کارساز حل شود باید توازن میان عرضه و تقاضا را ‌ایجاد کرد.

 

 

 

    نظرات