اختصاص 250 پلاك مسكوني جهت طرح اقدام ملي ساخت مسكن در شهرستان تیران و کرون

اختصاص 250 پلاك مسكوني جهت طرح اقدام ملي ساخت مسكن در شهرستان تیران و کرون

6 كيلومتر محور تيران – سامان آماده بازگشايي و عبور ترافيك از آن / اختصاص 250 پلاك مسكوني جهت طرح اقدام ملي ساخت مسكن در شهرستان
سرپرست راه وشهرسازي شهرستان تيران و كرون ضمن تشريح اقدامات انجام شده در حوزه راه وشهرسازي شهرستان از فعال بودن پروژه هاي راهسازي و اختصاص 250 پلاك مسكوني جهت طرح اقدام ملي ساخت مسكن در شهرستان خبر داد.
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رساني راه وشهرسازي استان اصفهان، شهرستان تيران و كرون با دو بخش مركزي و كرون و سه شهر تيران، رضوانشهر و عسگران و 60 روستا در غرب استان اصفهان واقع گرديده كه شرايط آب و هوايي معتدل و پاك آن و وجود اراضي ملي مرغوب، نزديكي به مركز استان و عبوركريدور غرب كشور از اين شهرستان سبب افزايش حجم بار ترافيك عبوري از اين شهرستان شده كه تكميل پروژه هاي آن در حوزه راه، مسكن وشهرسازي قابل توجه است.
سعيد كاشفي سرپرست اداره راه وشهرسازي شهرستان تيران و كرون طي گفتگوي خبري با كارشناس ارتباطات و اطلاع رساني اداره كل درخصوص جاده هاي اين شهرستان گفت: اين شهرستان 75 كيلومتر بزرگراه، 45 كيلومتر راه اصلي و 140 كيلومتر راه روستايي دارد كه بدليل همجواري با شهرستان هاي نجف آباد، فريدن، لنجان و استان چهارمحال و بختياري در طول شبانه روز شاهد حجم بالاي ترافيك عبوري از راههاي آن هستيم.
وي با اعلام اينكه تمامي پروژه هاي راهسازي در شهرستان فعال و در حال تكميل است گفت: تكميل عمليات راهسازي و انجام آسفالت گرم باند دوم محور تيران - سامان بطول 20 كيلومتر كه ارتباط بين استان اصفهان و چهارمحال بختياري را برقرار مي نمايد، فاز اول آن به طول 6 كيلومتر با اعتباري بالغ بر 70 ميليارد ريال تا اتمام عمليات آسفالت پيش رفته و در حال ايمن سازي جهت بازگشايي مي باشد وادامه احداث باند دوم اين محور در فاز دوم به طول 14 كيلومتر با اعتباري بالغ بر 220 ميليارد ريال در حال برگزاري مناقصه مي باشد.
از ديگر پروژه هاي راهسازي اين شهرستان عمليات بهسازي محور روستايي كهريزلطفي است بطول 13 كيلومتر كه ارتباط دو شهرستان تيران و كرون و لنجان را برقرار خواهد كرد. فاز اول اين پروژه به طول 6 كيلومتر با اعتباري بالغ بر 30 ميليارد ريال در حال عملياتي شدن است كه با تكميل آن بخشي از بار ترافيكي مركز استان كاهش مي يابد.
وي به پروژه اجراي عمليات آسفالت محور روستايي رحمت آباد اشاره داشت و گفت: اجراي آسفالت اين محور جديد روستايي به طول 2500 متر با اعتباري بالغ بر 6 ميليارد ريال طي تابستان سال جاري توسط راه و شهرسازي عملياتي گرديد.
كاشفي درباره احداث باند دوم محور تيران – چادگان به عنوان يكي از محورهاي پرتردد استان به لحاظ گردشگري بودن منطقه اظهار داشت: اين محور از مسير اراضي كشاورزي و تاسيسات آب و برق و گاز مي گذرد و در دو قطعه 8 كيلومتر و 5 كيلومتر در برنامه احداث مي باشد.
قطعه اول بطول 8 كيلومتر از سه راهي سد تا ابتداي گردنه سرخ قرار گرفته كه بخشي از ابنيه فني اجرا شده و قطعه دوم بطول 5 كيلومتر در حوزه شهرستان تيران عمليات مطالعات آن آغاز گرديده است.
ساخت باكس هاي پل روستايي نسيم آباد نيز از جمله پروژه هاي انجام شده در حوزه راهسازي شهرستان بوده كه اين پل راه ارتباطي شش روستاي بخش كرون را از روي رودخانه مرغاب فراهم و ساخت باكس هاي آن با اعتباري بالغ بر 2 ميليارد ريال طي تابستان اخير انجام گرديده است.
سرپرست اداره راه وشهرسازي شهرستان تيران و كرون در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه مسكن و بازآفريني شهرستان بيان داشت: عمليات آماده سازي 50 هكتاري فاز دوم شهرك بهارستان با اعتباري بالغ بر 50 ميليارد ريال و با پيشرفت 75 درصدي تا مرحله اجراي بيس عملياتي و نيز قرارداد اجراي شبكه برق سايت آماده سازي فاز دوم شهرك بهارستان با اداره برق و با اعتباري بالغ بر 12 ميليارد ريال منعقد گرديده است.
تحويل آماده سازي 1000 واحد مسكن مهر تيران و رضوانشهر با اعتباري بالغ بر 20 ميليارد ريال به شهرداري
كاشفي به ديگر اقدامات انجام شده در بخش مسكن و بازآفريني اشاره داشت و گفت: ابلاغ قرارداد اجراي شبكه آب سايت آماده سازي فاز دوم شهرك بهارستان، تهيه طرح هاي اجرايي فاز 1 و 2 پروژه 15 هكتاري شهر تيران و آماده سازي آن جهت احداث شهرك مسكوني، آماده سازي 60 هكتاري منطقه صنعتي دوكوهه، تحويل آماده سازي 1000 واحد مسكن مهر تيران و رضوانشهر با اعتباري بالغ بر 20 ميليارد ريال به شهرداري در قالب تهاتر زمين و تحويل 200 تن قير بازآفريني شهري به شهرداري عسگران جهت آسفالت معابر بافت فرسوده از جمله اقدامات در حوزه مسكن و بازآفريني شهري است.
تخصيص 250 پلاك مسكوني جهت طرح اقدام ملي ساخت مسكن
سرپرست اداره راه وشهرسازي شهرستان تيران و كرون اظهار داشت: در راستاي سياست هاي اعمالي مبني بر طرح اقدام ملي ساخت مسكن در شهرستان تعداد 51 پلاك به مساحت يك هكتار از فاز اول و 200 پلاك به مساحت 4 هكتار از فاز دوم شهرك بهارستان براي اين امر در نظر گرفته شده كه تفاهمنامه آن با بنياد مسكن انقلاب اسلامي تنظيم و طبق دستور العمل هاي ابلاغي واگذار خواهد شد.
اقدامات در حوزه شهرسازي و معماري
تهيه طرح تفصيلي شهر رضوانشهر تا دي ماه سال جاري جهت بررسي و تصويب به كميسيون ماده 5 ارسال و طرح تفصيلي شهر عسگران نيز در حال بررسي است كه در اين زمينه دو نشست كميسيون ماده 5 به همراه 35 مصوبه و شهر عسگران يك نشست و يك مصوبه برگزار و از تعداد 43 مورد تقاضاي داخل و خارج حريم اين شهرستان كه در كارگروه امور زيربنايي مطرح گرديده است 16 مورد از طريق شوراي برنامه ريزي و توسعه استان ابلاغ، 19 مورد در رديف ابلاغ و مابقي در حال بررسي مي باشد.
اقدامات در حوزه املاك و حقوقي
شهرستان تيران و كرون جزو اولين ادارات راه وشهرسازي استان بوده كه طي چند ماه گذشته تمامي پرونده هاي املاكي آن بالغ بر 4000 فقره اسكن و در سامانه املاك و مستغلات سازمان ملي زمين و مسكن ثبت شده است.
در اين حوزه تعداد شش پلاك 200 مترمربعي به اقشار ويژه ، 650 مترمربع به اداره كار و رفاه اجتماعي ، 3000 مترمربع به پليس راهور ،3000 مترمربع به امور برق و 500 مترمربع به شركت توسعه عمران پارسه واگذار گرديده است.
در جهت اخذ اسناد اراضي ملي و تبديل اسناد دفترچه اي به تك برگ ميزان 535 هكتار سند تك برگ اخذ و 500 هكتار ديگر نيز در دست اقدام مي باشد.
از جمله ديگر واگذاري هاي اين اداره طي شش ماه گذشته مي توان به 1.2 هكتار زمين جهت احداث نمايندگي خودرو، 2000 مترمربع زمين با كابري آموزشي به آموزش و پروش، سه هكتار زمين جهت احداث مجموعه ورزشي و ... در قالب مزايده و واگذاري سهم ده درصد شهرداري تيران اشاره نمود.
از جمله برنامه هاي در حال پيگيري اين اداره مي توان به مجموعه گردشگري 65 هكتاري اراضي شمال شهر تيران، مجموعه گردشگري 50 هكتاري شمال رضوانشهر، احداث پايگاه اورژانس 115 به مساحت 2000 مترمربع و تهيه طرح تفكيكي 40 هكتار منطقه كارگاهي شهر تيران اشاره نمود كه تغيير و تعيين كاربري برخي از آنها در كارگروه امور زيربنايي در حال پيگيري مي باشد.


لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات