نشست مشترک شهرداربجنورد و ریاست سازمان نظام مهندسی استان

نشست مشترک شهرداربجنورد و ریاست سازمان نظام مهندسی استان

نشست مشترک شهرداربجنورد و ریاست سازمان نظام مهندسی استان
صبح امروز- ۱۷ آذرماه ۹۸ – نشست مشترک شهردار بجنورد با ریاست و اعضای هیات مدیره و معاونین سازمان نظام مهندسی استان با موضوعات متنوعی برگزار شد.
درخواست همکاری و تقویت مشارکت های سازمانی درامر نظارت بر ساخت و سازها و صدور پروانه ها وکمیسیون ماده صد ازجمله مواردی بود که با موافقت طرفین همراه بود.
دراین نشست مهندس رمضانی رئیس سازمان نظام مهندسی استان ضمن تبریک انتصاب شهردار بجنورد ، وجود مدیرجوان از جامعه مهندسی در کالبد مدیریت شهری را فرصت مغتنمی توصیف کرد که می توان ازآن برای تسریع در رشد توسعه شهر و ارتقای کیفیت زندگی شهروندی بهره برد.
این مقام مسئول اشاره کرد: سازمان نظام مهندسی در حال طراحی و پیاده سازی و سیستماتیک کردن فرایندهای ساختمانی در بستر الکترونیکی است تا بتوانند درکنار حذف فرایند فیزیکی کار و الکترونیکی کردن آن ، کنترل کیفیت و تضمین اجرای امور را دربهترین شکل آن تحقق بخشند.
مهندس رمضانی از شهرداری درخواست همکاری و مشارکت در تلاش برای شناسنامه دارکردن املاک ساختمانی کرد و گفت: امروزه ساختمانها بعنوان یک سرمایه ملی و محصولی که از جنبه اقتصادی برای شهروندان مهم محسوب می شود لازم است تا دارای سابقه شناسنامه باشند و کلیه اطلاعات ملکی حتی درزمینه شاخص های انرژی نیز درآن دیده شود.
ایشان از شهردار بجنورد درخواست کرد تا در پروانه های صادره ساختمانی امکانی برای درج اطلاعات مورد نیاز نظام مهندسی فراهم شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی استان در فراز دیگری از سخنانش بر تلاش در بازدارندگی آرای صادره درکمیسیون ماده صد را خواستار شد و گفت : امروز باید تلاش کنیم آرای کمیسیون ماده صد زمینه تسهیل تخلفات ساختمانی نباشد.
شهردار بجنورد ضمن ابراز خرسندی از حضور درجمع جامعه مهندسین و نخبگان شهر، پشتیبانی مهندسین را مایه دلگرمی درمدیریت شهری دانست .
مهندس زارعی اعلام داشت: شهرداری درحال ایجاد بستر لازم برای پیاده سازی سیستم الکترونیک است وامکان برقراری این ارتباط و اتصال بین دو دستگاه با تدوین فرایندهای مشترک امکان پذیر خواهد شد.
شهردار اضافه کرد: دغدغه های نظام مهندسی و شهرداری درامر کنترل کیفیت و تقویت نظارت بر امر ساختمان مشترک است و درگام اول می توانیم تفاهم نامه ای با موارد مشترک تنظیم و درپیاده سازی آن مشارکت کنیم.
پایان جلسه با ذکر صلوات خاتمه یافت تا شهروندان ما منتظر ارتقای سطح همکاری بین دودستگاه این بار از منظر جامعه مهندسی و نخبگان شهری باشند که نوید بخش خدمات بهتر و کیفیت مطلوب تر درامور ساختمانی خواهد بود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری بجنورد

    منبع خبر

    شهرداری بجنورد

    شهرداری بجنورد

    شهرداری بجنورد یک شهرداری در شهر بجنورد می باشد

      نظرات